Za brak prądu należy się bonifikata

solidarnosc.rzeszow.org.pl 2 dni temu

Możesz otrzymać bonifikatę za brak prądu od dystrybutora. Konieczne jest złożenie wniosku.

Zgodnie z Prawem energetycznym oraz taryfą operatora, kluczowym uprawnieniem poszkodowanych jest bonifikata. Przysługuje ona w sytuacji, gdy jednorazowa przerwa w dostawie prądu trwa dłużej niż 24 godziny lub gdy łączny czas przerw w roku przekroczy 48 godzin. Bonifikata jest ustawowa i przysługuje niezależnie od przyczyny.

Ważne, by:
Zapiać datę i godziny braku prądu
Zrobić zdjęcie licznika
Zgłosić awarię na 991 i zapisać otrzymany numer zgłoszenia
Zachować paragony za zepsute jedzenie, paliwo do agregatu

Po powrocie prądu, niezwłocznie wypełnić i wysłać wniosek o bonifikatę:
przez ePUAP / profil zaufany
mailem na [email protected]
tradycyjną pocztą (PGE ma 30 dni na odpowiedź).

Przy większych stratach, np. uszkodzony sprzęt (lodówka, pompa ciepła, kocioł), należy przygotować osobną reklamację o odszkodowanie na zasadach Kodeksu cywilnego. Trzeba udowodnić szkodę i związek z przerwą w dostawie prądu. W praktyce należy zebrać rachunki, zdjęcia, ewentualnie opinię serwisu urządzenia, które zostało uszkodzone.
Trzeba złożyć reklamację do PGE (najlepiej tym samym kanałem co w sprawie o bonifikatę). jeżeli odmówią – należy iść URE, UOKiK-u, rzecznika konsumenta – w końcu do sądu.

Idź do oryginalnego materiału