Każdy okres na rynku pracy po 1989 roku miał swoje wyzwania i problemy do rozwiązania – stwierdzili zgodnie paneliści debaty podsumowującej 35 lat polskiego dialogu społecznego. Mówili także o bieżących wyzwaniach dotyczących gospodarki i zatrudnienia.
Henryka Bochniarz, przewodnicząca Rady Głównej Konfederacji Lewiatan, witając prelegentów – Michała Boniego prof. Jerzego Hausnera i Annę Kalatę – stwierdziła, iż na przestrzeni lat „pracę z tą trójką, niezależnie od poglądów politycznych, wspominam jako rozwiązywanie problemów, a nie budowanie murów”.
Podczas dwóch dni odbyły się 22 panele, a w dyskusjach i spotkaniach wzięło udział ponad 1100 uczestników. Goście zostali też zaproszeni na nocne zwiedzanie Państwowego Muzeum Etnograficznego w Warszawie, po którym oprowadzała dyrektorka dr Magdalena Wróblewska.
Zapraszamy do lektury relacji z EFNI Wiosna:
Ranne Ptaszki: rozmowa o życiu i pracy
Wystąpienie gościa specjalnego – Donald Tusk, premier RP
Czy powinniśmy poszukiwać nowego modelu organizacji pracy?
Kryzys demograficzny w Europie – skutki dla rynku pracy i perspektywy dla silver economy
Wyzwania dla pracy w Europie – panel ministrów
Okrągły stół – dialog jako efektywne zarządzanie zmianą
Próby wzmacniania wspólnego rynku w dobie wyścigu o technologie i ich implikacje dla rynku pracy
Kompetencje przyszłości na rynku pracy
Jak obywatele, biznes i rynek pracy mogą odnaleźć się w niestabilnym świecie?
Pokolenie Z na rynku pracy. Przygotowani czy nie?
Migracje pracownicze – panaceum na niedobory pracowników?
Kwalifikacje i umiejętności wobec transformacji technologicznej
Rynek pracy oczami kobiet – czy wkroczyliśmy w czasy antykobiecej, konserwatywnej kontrrewolucji?
Pokolenia na rynku pracy – dialog młodych
35 lat polskiego dialogu społecznego – panel byłych ministrów pracy
Europejskie Forum Nowych Idei Wiosna odbyło się pod patronatem honorowym polskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej oraz ministry rodziny, pracy i polityki społecznej.
Partnerzy główni: Amazon, BAT Poland, Google, IKEA, Orange, Poczta Polska, Totalizator Sportowy oraz Uber. Partnerzy wspierający: Grupa Ergis, Grupa LuxMed, IGT, Medicover, Polskie Forum HR, PWN, 42 Warsaw oraz Vialto.
Strategicznym partnerem merytorycznym jest SGH, a partnerami instytucjonalnymi: PARP oraz Państwowe Muzeum Etnograficzne w Warszawie,
Partnerzy medialni: Dziennik Gazeta Prawna, eNewsroom, Money.pl, Nasze Miasto, Newseria, Polska Agencja Prasowa, Puls Biznesu, Rzeczpospolita, RP.pl, Strefa Biznesu, SuperBiznes, TOK FM, TVP INFO, XYZ. Producentem wykonawczym jest Platige Image.