Polski rynek kosmetyczny niewątpliwie rośnie w siłę. Wśród nowoczesnych i zaawansowanych formuł pielęgnacyjnych, na próżno szukać propozycji zapachowych. Zdecydowanie chętniej sięgamy po popularne zagraniczne marki lub rosnące w siłę niszowe zapachy. Przyjrzeliśmy się ofercie polskich producentów perfum i sprawdzamy, na co warto zwrócić uwagę.
Przeczytaj również: Kasia Sokołowska ambasadorką Modivo
Polskie perfumy: BOHOBOCO
BOHOBOCO PERFUME to marka, która powstała z dziecięcego marzenia Michała Gilberta Lach. Na początku swojej kariery zawodowej wizjoner związany był z branżą beauty, a jako niespełna trzydziestoletni projektant, stworzył odzieżową markę BOHOBOCO, która podbiła czerwone dywany. Dopełnieniem kreatywnych marzeń projektanta było stworzenie autorskiej linii perfum. Jej premiera miała miejsce w 2012 roku. Pierwszy sukces zachęcił Michała Gilberta Lach do rozpoczęcia tworzenia kolejnych niepowtarzalnych zapachów. – w 2016 roku premierę miała kolekcja BOHOBOCO • Wśród nich znalazł się także zmysłowy Nr 1 posiadający nową nazwę – VANILLA • BLACK PEPPER.
Aktualnie perfumeryjna linia BOHOBOCO zajmuje szczególne miejsce na polskim rynku, będąc najbardziej rozpoznawalną niszową marką z Polski. BOHOBOCO • PERFUME to kolekcja niszowych perfum, które uwodzą i intrygują swą głębią. Unisex to ich drugie imię, a duszę zapachów stanowią wewnętrzne przemiany, doświadczenie i odrodzenie. Dziś niepowtarzalne zapachy tej marki podbijają serca miłośników perfum na całym świecie. Hipnotyzujące kompozycje są doceniane oraz wielokrotnie wyróżniane i nagradzane na prestiżowych konkursach, między innymi Vogue Beauty Awards, The Fragrance Foundation UK Awards czy Beauty World Middle East Awards.
Polskie perfumy: Miracullum
Polskie kosmetyki z ponad 100-letnią tradycją. Laboratorium Miracullum zostało założone w 1924 roku w Krakowie z inicjatywy lekarza dr. Leona Lustra. Wówczas firma stanowiła jedną z największych kosmetycznych potęg, obok takich marek jak Max Factor czy Helena Rubenstein. Firma konsekwentnie buduje swoją pozycję na rynku, będąc jednym z czołowych graczy polskiego rynku beauty. Firma dba o tradycję, dbając o jednoczesny rozwój – produkty marki tworzone są w nowoczesnym laboratorium w Krakowie. Miracullum od Firma skupia w swoim portfolio 14 marek, w tym doskonale rozpoznawalne brandy perfum i kosmetyków, jak Pani Walewska, Miraculum, Gracja, Tanita, Paloma, czy Być Może zakupione w 2007 roku od PZ Cussons Polska S.A. Szczególnie ważnym puntem w ofercie spółki Miracullum są perfumy, zarówno dla niej i dla niego.
Przeczytaj również: Kurtka z szalem to najmodniejsze okrycie na zimę 2023
Polskie perfumy: JAN BARBA
JAN BARBA to polska perfumeria niszowa, działająca na rynku od 2015 roku. W swoim asortymencie posiada naturalne kosmetyki oraz szeroką gamę perfum dla kobiet i mężczyzn. Stworzona z pasji do rzemiosła, kultywuje tradycyjne metody wytwarzania zapachów i produktów do pielęgnacji. Do produkcji wykorzystuje najwyższej jakości, wyselekcjonowane składniki, by zapewnić swoim odbiorcom, jak najlepsze doznania estetyczne i praktyczne. Perfumeria JAN BARBA zlokalizowana jest przy ul. Kopernika 25.
Perfumy JAN BARBA to oryginalne kompozycje zapachowe damskie i męskie. Składniki kompozycji perfum są pochodzenia naturalnego i produkowane są w uprawach na całym świecie. Autorem perfum jest założyciel marki JAN BARBA – Bartosz Puzio, którego droga do zostania perfumiarzem zaczęła się od badania XIX i XX – wiecznych źródeł na temat substancji używanych w perfumiarstwie. Aktualnie JAN BARBA posiada w ofercie osiem perfum w stężeniu Extrait de Parfum, w tym: AIYOKU, ANGLAIS, CHYPRE, FLEURISTE, GLORIA, METAROSA, SÉRAIL i SUPERIORE. Elementy kompozycji pochodzą z najróżniejszych zakątków świata, w tym Francji, Maroka, Indii, Chin czy Wenezueli. Flakony produkowane są we Francji, natomiast etykiety w Polsce, techniką druku typograficznego, na ponad 100 letniej maszynie.
Przeczytaj również: Rozmowa z Anną Halerewicz “Ilustracja modowa to sztuka, w której dosłowność nie jest najistotniejsza”
Zdjęcie główne: Unsplash