#ALTOgether! Firma ALTO nagrodzona godłem FRIENDLY WORKPLACE 2023 powiększa grono Przyjaznych Pracodawców

8 miesięcy temu

ALTO to firma doradcza z ponad 13-letnim doświadczeniem na rynku. Specjalizuje się w kompleksowym doradztwie biznesowym, skupiając się na podatkach, księgowości i usługach kadrowo-płacowych. w tej chwili nasz zespół to ok. 150 doradców podatkowych i prawnych, certyfikowanych księgowych i innych specjalistów, którzy aktywnie wspierają naszych klientów na każdym etapie ich działalności. Posiadamy bogate doświadczenie w doradztwie dla międzynarodowych przedsiębiorstw z różnych branż. Jako członek Allinial Global współpracujemy również z wiodącymi europejskimi firmami doradczymi, zapewniając klientom wsparcie we wszystkich aspektach ich zagranicznej działalności. Nasza ekspertyza regularnie potwierdzana jest przez międzynarodowe i lokalne rankingi.

Ocena redakcji MarkaPracodawcy.pl

Nasze wyróżnienie przyznajemy w szczególności za kulturę organizacyjną ALTO, skoncentrowaną na pracowniku i budowaną na gruncie wartości, takich jak współpraca, otwartość, odpowiedzialność, odwaga. Cieszy nas fakt, iż firma potrafi doceniać pracowników, którzy swoją pracą, zaangażowaniem i postawą propagują firmowe wartości, czego przykładem jest konkurs „ALTO SPOT AWARDS”„

Bardzo wysoko oceniamy troskę ALTO o komfort i atmosferę pracy oraz sferę work-life balance. Nasze uznanie zdobył również program „ALTO Family Day” oraz otwartość na inicjatywy pracowników w sferze integracji i wspieranie ich pasji (grupa facebookowa „ALTO Warriors”). Tego typu aktywności bardzo popieramy. Równie wysoko oceniliśmy zaangażowanie ALTO w ochronę zdrowia pracowników, w tym edukację na rzecz profilaktyki prozdrowotnej. Naszą uwagę zwróciła obecna w firmie kultura dzielenia się wiedzą, a także zainaugurowany w 2023 r. cykl szkoleń pod hasłem „Akademia Menedżera”. ALTO to otwarte i przyjazne miejsce pracy, miejsce pasjonujących inicjatyw i projektów, kreowanych i realizowanych przez dobrze zintegrowaną ekipę #ALTOgether

Serdecznie gratulujemy nagrody!

ALTO jako pracodawca:

RELACJE Z PRACOWNIKAMI

ALTO priorytetem jest wyjątkowa kultura organizacyjna, w której pracownik zajmuje centralne miejsce. Skoncentrowani jesteśmy na budowaniu solidnych relacji z naszym zespołem i dbaniu o ich ogólne samopoczucie w środowisku pracy. Nasze wartości to nie puste słowa – nie tylko kierują naszym działaniem na co dzień, ale i stanowią fundament przy podejmowaniu kluczowych decyzji na poziomie organizacji.

#ALTOgether z euforią witamy w zespole osoby, które utożsamiają się z naszymi WARTOŚCIAMI:

  • tworzymy jeden zespół: działamy wspólnie, gramy do jednej bramki, wspieramy się w codziennej pracy;
  • odwaga, by myśleć inaczej: zachęcamy do przedstawiania swoich pomysłów/ innowacji, do wprowadzania zmian, wychodzimy z założenia, iż trzeba się słuchać i zawsze można coś zrobić lepiej;
  • bierzemy odpowiedzialność: jesteśmy odpowiedzialni za naszą pracę, wykonujemy ją najlepiej, jak tylko potrafimy, a jeżeli pojawią się błędy, bierzemy za nie odpowiedzialność i szukamy rozwiązań;
  • wyróżnia nas jakość: tak chcemy być postrzegani przez naszych klientów – jako firma świadcząca usługi najwyższej jakości; dbamy jednak nie tylko o jakość naszej pracy, ale również o jakość relacji wewnętrznych i nasza jakość jako pracodawcy;
  • otwarta i szczera komunikacja: zarówno ta do klienta, jak i wewnętrzna; cenimy sobie szczerość i otwartość, zależy nam na tym, aby informacja zwrotna w zespołach była dwukierunkowa;
  • zdrowy dystans, nie tylko praca: dbamy o to, aby zachowana była równowaga między życiem prywatnym, a pracą; edukujemy jak dbać o dobre samopoczucie i organizujemy spotkania integracyjne, ale też spotkania tematyczne z ekspertami.

3 razy do roku przeprowadzamy konkurs o nazwie ALTO SPOT Awards. Jest to nagroda przyznawana za specjalny wkład dokonany w stosunkowo krótkim czasie – dla osób, które wykazują się dużym zaangażowaniem w codzienne zadania, biorą odpowiedzialność za swoją pracę i wnoszą wartość do pracy zespołu i do kultury organizacji. Nominować może każdy i każdego – zależy nam, aby wszyscy byli zaangażowani w tę inicjatywę i zastanowili się nad wyborem osoby, która w danym okresie szczególnie zasłużyła na wyróżnienie. Sama wygrana wiąże się zaś z atrakcyjnymi nagrodami.

W ALTO konsekwentnie angażujemy się w tworzenie otoczenia sprzyjającego innowacjom i rozwojowi naszych pracowników. W tym celu zainicjowaliśmy program o nazwie „IDEA BOX”, który regularnie umożliwia naszym pracownikom dzielenie się swoimi pomysłami na rozwój firmy czy poprawę codziennych warunków pracy. W ramach tego programu pracownicy mają dostęp do dedykowanej skrzynki, do której mogą wrzucać karteczki z inspirującymi propozycjami dotyczącymi poprawy funkcjonowania firmy, identyfikować obszary, w których można wprowadzić ulepszenia oraz dzielić się swoimi spostrzeżeniami na temat nowych inicjatyw. Proponowane pomysły są poddawane starannej analizie, a następnie omawiane podczas specjalnych spotkań. W oparciu o te dyskusje, podejmowane są decyzje dotyczące wdrożenia konkretnych inicjatyw. Dążymy do stworzenia dynamicznego środowiska, które sprzyja współpracy i kreatywności, wspierając jednocześnie rozwój naszej organizacji, a jednocześnie dostosowane jest do rzeczywistych potrzeb zespołu.

ROZWÓJ PRACOWNIKÓW

ALTO konsekwentnie inwestuje w rozwój swoich pracowników poprzez zorganizowane szkolenia, programy rozwojowe i system awansów, mające na celu umożliwienie pracownikom poszerzania swoich umiejętności i kwalifikacji. Zachęcamy do ciągłego doskonalenia się.

Liderzy w 2023 roku przeszli proces Upward Feedbacku, czyli zbierania opinii od pracowników pracujących bezpośrednio z nimi. Wyniki tego procesu posłużyły do stworzenia indywidualnych raportów rozwojowych, przy wsparciu zewnętrznego coacha.

Posiadamy dedykowany budżet na szkolenia z zakresu kompetencji miękkich, a także na szkolenia merytoryczne. Te ostatnie często organizowane są we współpracy z Izbą Doradców Podatkowych oraz Stowarzyszeniem Księgowych.

Poza tym, dla naszych pracowników udostępniamy obszerne zasoby szkoleniowe online, zapewniając dostęp do bogatej bazy wiedzy w każdym momencie. Stale dążymy do rozwoju umiejętności naszych pracowników, organizując specjalne cykle szkoleń dedykowanych kluczowym obszarom naszej działalności. Przykładem jest “Akademia VAT”, która odbyła się w 2023 roku. Ten intensywny program trwał 8 tygodni i obejmował interaktywne warsztaty oraz webinaria, skupiając się na kompleksowych aspektach podatku VAT.

Te wysokojakościowe szkolenia są prowadzone przez naszych wewnętrznych ekspertów z różnych dziedzin. Nie tylko umożliwiają one pracownikom otrzymanie aktualności w konkretnej dziedzinie, ale także pozwalają na efektywne zastosowanie zdobytej wiedzy w praktyce, co przyczynia się do doskonalenia ich umiejętności zawodowych.

Ponadto wspieramy finansowo lub współfinansujemy studia podyplomowe, aplikacje radcowskie oraz udział w egzaminach na Doradcę Podatkowego – również poprzez udzielanie urlopów szkoleniowych.

WORK LIFE BALANCE

ALTO angażuje się we wspieranie równowagi między życiem zawodowym a osobistym poprzez cały szereg różnorodnych działań. Wiemy, iż życie to nie tylko praca, dlatego zależy nam, aby nasi pracownicy mieli możliwość realizowania się również w zakresie swoich pasji czy życia rodzinnego.

Na co dzień oferujemy elastyczne godziny pracy umożliwiające pracownikom lepsze dostosowanie czasu pracy do ich życia prywatnego. Praktykujemy model pracy hybrydowej, co pozwala na pracę z domu przez trzy dni w tygodniu.

Co roku obchodzimy również „ALTO Family Day”, który przypada zawsze na ostatni piątek maja. Tego dnia cała firma nie pracuje, zyskując dodatkowy wolny dzień na spędzenie go w gronie najbliższych.

Wspieramy naszych pracowników i ich rodziny także poprzez organizację wydarzeń skierowanych do najmłodszych, takich jak mikołajkowe warsztaty i dekorowanie pierników, czy poszukiwanie jajek wielkanocnych połączone z tworzeniem świątecznych ozdób. Wszystkie te aktywności są organizowane w godzinach popołudniowych w naszym biurze, co sprawia, iż staje się ono przyjaznym miejscem, które dzieci mają okazję zobaczyć, a jednocześnie dowiedzieć się, jak pracują ich rodzice.

W roku 2023 mieliśmy okazję zorganizować szereg różnych inicjatyw integracyjnych skierowanych do różnych grup pracowników obejmujące zarówno indywidualne spotkania w poszczególnych działach, jak i wspólne wydarzenia dla całego zespołu. Nasze wakacyjne integracje składały się z różnorodnych aktywności, takich jak karaoke, gry terenowe czy malowanie przy winie i stanowiły istotny element tworzenia spójnej kultury firmowej.

Otwarcie nowego biura w październiku 2023 roku było nie tylko wydarzeniem biznesowym, ale także okazją do całodziennych zabaw i gier, które sprzyjały budowaniu wspólnoty pracowników. Z kolei nasze świąteczne przyjęcie „Christmas Party” zorganizowane na zakończenie roku było momentem podsumowania wspólnych osiągnięć, a także okazją do długiego, wspólnego świętowania w prawdziwie radosnej atmosferze.

Spotkania integracyjne w ALTO odgrywają kluczową rolę w budowaniu silnych więzi między pracownikami. Organizowane kilka razy do roku są nie tylko okazją do świętowania wspólnych sukcesów, ale również do wspierania się nawzajem i budowania silnej wspólnoty.

ZDROWE MIEJSCE PRACY

W ALTO rozwijamy wspólnotę pracowniczą poprzez platformę społecznościową na Facebooku, gdzie w grupie „ALTO Warriors” dzielimy się i wspólnie motywujmy wstawiając informacje i zdjęcia z codziennych aktywności, jak np. pokonane interesujące trasy rowerowe, wyniki biegów, spacery w weekendy czy treningi na siłowni.

Ponadto organizujemy sportowe wyzwania, które realizowane są kilka tygodni i mają na celu zmotywowanie pracowników do aktywności fizycznej, którą mogą się pochwalić udostępniając swoje osiągnięcia, w ramach tzw. „ALTO Challenge”. Staramy się również angażować naszych pracowników w aktywności w naszym nowym biurze, organizując zawody w zespołową grę w piłkarzyki czy w rzutki. W tym roku nasza liczna reprezentacja pobiegnie lub pójdzie w biegu Wielkiej Orkiestry Świątecznej pomocy.

Co roku staramy się również szerzyć wiedzę w zakresie profilaktyki zdrowotnej, szczególnie przy okazji takich miesięcy jak „Movember” czy „Różowy październik”, zachęcając do zadbania o swoje zdrowie nie tylko poprzez aktywność fizyczną, ale również regularne badania – w ostatnich latach prowadziliśmy zarówno warsztaty profilaktyczne z ekspertami, jak i np. wyłanialiśmy zwycięzcę, który zapuścił najbardziej imponujący zarost, zwracając tym uwagę otoczenia na problem raka wśród mężczyzn.

BENEFITY W ALTO

  • Opieka medyczna – pakiet dla pracownika finansowany w 100% przez ALTO
  • Dofinansowanie do Karty Multisport
  • Grupowe ubezpieczenie na życie
  • Parking dla Pracowników
  • Praca hybrydowa i elastyczne godziny pracy
  • Wyjazdy i spotkania integracyjne, spotkania okolicznościowe, wyjścia zespołowe, inicjatywy dobroczynne, inicjatywy zespołowe
  • Dofinansowanie do szkoleń oraz kursów
  • Szkolenia wewnętrzne i zewnętrzne

Zapraszamy na stronę: https://altoadvisory.pl/

Idź do oryginalnego materiału