Armagedon w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych – ZUS kompletnie nieprzygotowany na wdrażanie renty wdowiej

12 godzin temu

Od połowy bieżącego roku ruszy wypłata renty wdowiej, ale już teraz mogą być składane wnioski w tej sprawie, zaś Zakład Ubezpieczeń Społecznych organizuje akcję informacyjną odnośnie zasad nowego programu.

Niestety ZUS jest kompletnie nieprzygotowany na obsługę programu. W salach obsługi klienta ustawiają się długie kolejki seniorów, drukarki się zawieszają, brakuje druków do wydawania, tonerów i papieru. Na dodatek pracownicy są często niewyszkoleni i przemęczeni, a kierowników nie ma na miejscu. W efekcie pogłębia się chaos – narasta frustracja pracowników ZUS i niezadowolenie klientów.

Pomimo nałożenia nowych obowiązków na pracowników ZUS, nie zabezpieczono żadnych dodatkowych środków na wypłaty dla nich. Nie uruchomiono też dodatkowych rekrutacji. W konsekwencji skokowo zwiększa się liczba nadgodzin i rośnie liczba wakatów. Z naszych informacji wynika też, iż Zakład chce wydłużyć pracę części swoich placówek oraz wprowadzić dyżury pracowników w weekendy. Związkowa Alternatywa w ZUS dotarła do pisma, z którego wynika, iż Zakład chce wprowadzić tzw. „elastyczne podejście do obsługi klientów na potrzeby renty wdowiej”, co ma oznaczać właśnie dłuższe godziny pracy i tzw. dni otwarte w weekendy.

Nasz związek napisał w tej sprawie do prezesa ZUS, Zbigniewa Derdziuka, pytając go, czy Zakład zamierza zwiększyć zatrudnienie w związku z obsługą nowego programu, czy planuje uruchomić pracę w nadgodzinach, czy przeznaczy na ten cel dodatkowe środki i na jakiej podstawie zamierza zobowiązać pracowników do pracy w dni ustawowo wolne. Niestety nie ma żadnej odpowiedzi na nasze pytania, chociaż pracownicy już zostali obciążeni nowymi obowiązkami. Nie zgadzamy się na dodatkowe obowiązki bez dodatkowych pieniędzy!

Idź do oryginalnego materiału