Kampania pod hasłem "Tijd voor Defensie" (czas na obronę) ma przełamać stereotypy o armii jako wyłącznie fizycznym wyzwaniu i zachęcać nie tylko do wstępowania w szeregi piechoty, ale również do pełnienia w wojsku funkcji technicznych, medycznych, logistycznych i informatycznych. Zorganizowano też specjalne wieczory informacyjne dla rodziców potencjalnych kandydatów.
Ponadto armia kieruje ofertę powrotu do byłych pracowników, oferując im lepsze warunki i stabilne zatrudnienie. realizowane są też prace nad wprowadzeniem programów szkoleniowych dla uczniów szkół zawodowych, a także nad poszerzeniem kryteriów przyjęcia, m.in. dla osób z alergiami czy daltonizmem.Reklama
Holandia przygotowuje się na "ewentualność działań wojennych"
Równolegle realizowane są negocjacje z holenderskimi kolejami (NS) w sprawie zakupu 24 wycofanych z eksploatacji wagonów, które w 2026 roku miałyby zostać przekształcone w mobilne szpitale wojskowe - poinformowały dzienniki "De Volkskrant" i "Algemeen Dagblad". To część większego projektu, zakładającego współpracę armii z cywilnymi firmami transportowymi w zakresie przewozu sprzętu wojskowego, amunicji czy żywności - głównie na wschód Europy.
"Chcemy być gotowi na ewentualność działań wojennych. Takie działania logistyczne muszą być testowane już teraz" - powiedział generał brygady Henny Bouman.
Ministerstwo obrony podpisało też niedawno umowę z największymi krajowymi liniami lotniczymi KLM, w ramach której przewoźnik będzie dostarczać rezerwistów do obsługi samolotów bojowych. Jak podkreślił resort, bez aktywnego zaangażowania społeczeństwa i sektora prywatnego nie uda się zrealizować planów rozbudowy armii.