Czas między wysłaniem CV a przyjęciem oferty pracy się wydłuża

4 godzin temu

Według raportu „Rekrutacyjne KPI 2025” przygotowanego przez eRecruiter, kandydaci w Polsce czekają coraz dłużej na decyzję o zatrudnieniu. Średni czas od wysłania CV do otrzymania oferty pracy wyniósł w pierwszej połowie 2025 r. aż 22 dni, czyli o 3 dni więcej niż w poprzednim półroczu.

Kluczowe wskaźniki rekrutacyjne


Raport oparty na analizie ponad 10,5 mln aplikacji pokazuje, iż wydłużył się czas oczekiwania na ofertę (Time to Offer), natomiast inne wskaźniki pozostały stabilne.


Time to Hire, czyli czas od aplikacji do zatrudnienia, wyniósł średnio 35 dni, a Time to Fill – 50 dni. Oznacza to, iż mimo dłuższego oczekiwania na ofertę, całkowity proces rekrutacyjny nie uległ istotnemu wydłużeniu.


Kandydaci średnio 9 dni czekają na otwarcie ich dokumentów przez rekruterów (Time to View). Aż 28 proc. aplikacji pozostaje jednak nieotwartych.


Jak komentuje Katarzyna Trzaska, ekspertka eRecruiter, czas reakcji ma dla kandydatów znaczenie nie tylko praktyczne, ale i emocjonalne. Podkreśla ona, iż choćby krótka informacja zwrotna w ciągu 24–48 godzin może znacząco wpłynąć na postrzeganie firmy jako rzetelnej i dbającej o relacje.

Kto najdłużej czeka na oferty pracy?


Analiza raportu wskazuje, iż długość procesu zależy od poziomu stanowiska. Pracownicy fizyczni czekają średnio 19 dni na ofertę współpracy, a dyrektorzy aż 40 dni. Cały proces zatrudnienia zajmuje odpowiednio 32 i 46 dni. Wydłużony czas rekrutacji na wyższe stanowiska wynika z większej wagi tych ról i bardziej rozbudowanych etapów selekcji.


Najkrócej na ofertę pracy czekają kandydaci w sektorze usług i w organizacjach rządowych – średnio 10 dni. Najdłużej – w organizacjach non-profit, gdzie proces trwa 38 dni.


Najwyższą satysfakcję z rekrutacji deklarują jednak kandydaci aplikujący do agencji doradztwa personalnego, podczas gdy najniżej oceniane są procesy w instytucjach rządowych.


Raport „Rekrutacyjne KPI 2025” to trzecia edycja analizy eRecruiter i Great Digital. Dane pochodzą z okresu od 1 stycznia do 30 czerwca 2025 r. i obejmują ponad 126 tys. projektów rekrutacyjnych prowadzonych przez ponad 2500 firm z 25 branż. Wskaźnik satysfakcji kandydatów oparto na wynikach ponad 3900 ankiet.





  • Work-life balance po polsku: pracownicy odpisują na maile po godzinach i pracują na urlopie

  • Ponad 30 tys. wypadków przy pracy w Polsce. Najczęstsze przyczyny to błędy pracowników i brak szkoleń

  • Studenci i ich wydatki. Portfel stabilny, ale wyzwaniem są mieszkania i praca

  • Firmy inwestują w cyberbezpieczeństwo, ale poczucie bezpieczeństwa maleje

Idź do oryginalnego materiału