Dom mody Alexander McQueen ma nowego dyrektora kreatywnego. Sarah Burton żegna się z marką

fashionbiznes.pl 1 rok temu

Wielkie zmiany w szeregach domu mody Alexander McQueen. Po latach ze stanowiska dyrektor kreatywnej ustąpiła Sarah Burton. Jej miejsce zajął Seán McGirr.

Finalna kolekcja Sarah Burton

Sarah Burton pracowała w teamie Alexander McQueen już od 26 lat, z czego 10 lat spędziła na stanowisku głównej projektantki. To ona zmieniła oblicze tego rewolucyjnego domu mody i stworzyła jego nowy, odświeżony wizerunek po śmierci legendarnego kreatora, Alexandra McQueena.

Kilka dni temu podczas Paris Fashion Week designerka zaprezentowała swoją finalną kolekcję pod szyldem McQueen. Oznacza to, iż kolejna linia sezonowa będzie równocześnie wielkim debiutem Seána McGirr.

Seán McGirr: kim jest?

McGirr urodził się w Dublinie. Jest to absolwent uznanej w świecie mody uczelni Central Saint Martins w Lomdynie. Swoje doświadczenie zdobywał początkowo w szeregach Dries Van Noten, a kolejno w marce JW Anderson. Tam pełnił funkcję najpierw szefa działu menswear, a kolejno jako głównego designera marki.

“Z euforią witamy Seána McGirr jako dyrektora kreatywnego. Ze swoim doświadczeniem, osobowością i kreatywną energią wniesie silny, twórczy język do Alexander McQueen, równocześnie rozbudowując unikatowe dziedzictwo marki.” – powiedział CEO Alexander McQueen, Gianfilippo Testa.

Zmiany na stanowiskach dyrektorów kreatywnych w 2023 roku

Przetasowania w szeregach Alexander McQueen to tylko niewielka część dużych zmian, które zelektryzowały świat mody w 2023 roku. Jakie modowe rotacje zdominowały bieżący rok?

W czerwcu po 3 latach w Chloé swoje pożegnanie z marką ogłosiła Gabriela Hearst. Jej miejsce ma zająć Chemena Kamali. Dużo emocji wywołało także opuszczenie swojej eponimicznej marki przez Toma Forda. Jego miejsce zajął Peter Hawkings. Po dekadzie na stołku creative director w Moschino, Jeremy Scott ogłosił w marcu swoje pożegnanie z marką. Także streetwearowy brand Surpeme doświadczył zmian, kiedy szeregi opuścił designer Tremaine Emory.

Louise Trotter opuścił na początku tego roku markę Lacoste, jednak przeniósł się na stanowisko dyrektora kreatywnego w odświeżanej marce z tradycjami, Carven. Także Peter Do przeniósł się do nowej marki – do Helmut Lang. Swoją debiutancką kolekcję dla domu mody zaprezentował podczas ostatniego New York Fashion Week. Z kolei Bruno Sialelli pożegnał się z Lanvin, Walter Chiapponi z Tod’s, a po niemal dwóch latach markę Rochas opuścił Charles de Vilmorin. Przetasowania dotknęły także Bally (zaledwie rok po przejęciu stanowiska z brandem pożegnał się Rhuigi Villaseñor). To zresztą nie jedyna w tym roku tak szyba rotacja w domach mody – tylko po jednym sezonie w brandzie Ann Demeulemeester opuścił ją Ludovic de Saint Sernin. Designer poświęcił się swojej eponimicznej marce.

Ważną informacją w tym roku były także dwa nowe nazwiska, które pojawiły się na stanowiskach creative director w jednych z kluczowych domów mody. Nowym projektantem w Gucci został Sabato De Sarno, który zajął miejsce Alessandro Michele. Natomiast szeregi Louis Vuitton zajął Pharrell Williams.

Czytaj także: TOPOWE VIRALOWE MOMENTY FASHION WEEKÓW SS 2024

Zdjęcie główne: Launchmetrics Spotlight

Idź do oryginalnego materiału