W 2023 roku Thale ponownie znalazła się w gronie przyjaznych pracodawców. Godło i statuetka Friendly Workplace – prestiżowego wyróżnienia redakcji MarkaPracodawcy.pl – trafia do firm, które mogą pochwalić się nowoczesnym podejściem w obszarze polityki personalnej i rozwoju pracowników.
Firma Thale stawia na wzajemne zaufanie. To procentuje.
W tym roku firma Thale, właściciel marki Niczuk, została doceniona przede wszystkim za zaangażowanie w budowanie dobrych relacji z pracownikami, a także podejście prorozwojowe – Thale stawia na dostęp do bogatej oferty szkoleniowej, a rozwój wiedzy i kompetencji realizowany jest m.in.
za pośrednictwem unijnych programów szkoleniowych.
Ocena redakcji MarkaPracodawcy.pl
Z prawdziwą satysfakcją po raz trzeci witamy firmę Thale Sp. z o.o. Sp. k. w gronie Laureatów nagrody Friendly Workplace! Po raz kolejny pragniemy docenić zaangażowanie firmy w budowanie dobrych relacji z pracownikami oraz przyjaznej atmosfery. Na pochwałę zasługuje szereg inicjatyw integrujących zespół, a zwłaszcza “Rodzinny EKOpiknik”, integrujący środowisko pracowników i ich rodzin.
Zdecydowanie doceniamy prorozwojowe nastawienie firmy. Pracownicy mają dostęp do bogatej oferty szkoleniowej. Ponadto rozwój wiedzy i kompetencji realizowany jest za pośrednictwem unijnych programów szkoleniowych. Kolejny plus to działania spółki na rzecz work-life-balance oraz tworzenia zdrowego miejsca pracy. W naszej ocenie firma, w ciągu kolejnych lat, konsekwentnie i planowo realizuje działania pozwalające zaliczyć ją do grona przyjaznych pracodawców. Gratulujemy całemu Zespołowi Thale!
Profil pracodawcy.
Thale wspiera rozwój pracowników poprzez ofertę programów rozwojowych i szkoleń.
Od lat umożliwiamy i zachęcamy pracowników do podnoszenia swoich
kwalifikacji. Jak co roku, na początku 2023 każdy pracownik miał możliwość zgłoszenia zapotrzebowania na szkolenia w specjalnym Module Szkoleniowym Systemu ERP. Szczególnie zależy nam na tym, aby zatrudnieni specjaliści pewnie poruszali się po obszarach, za które odpowiadają. Mają wsparcie zarówno w postaci szkoleń, jak i pomocy zewnętrznych specjalistów.
Zrealizowaliśmy
półtoraroczny unijny projekt szkoleniowy, w którym uczestniczyła zdecydowana większość pracowników spółki. Program obejmował szkolenia z szeroko pojętych kompetencji miękkich, jak również szkolenia specjalistyczne i techniczne. w tej chwili korzystamy
z kolejnego programu unijnego.
Poza tym potrzeby szkoleniowe określane są na podstawie obserwacji, oceny pracowniczej oraz aktualnego rozwoju firmy i jej inwestycji (np. szkolenie z obsługi nowoczesnych maszyn, bądź pracy na innowacyjnych programach do projektowania).
Preferowaną przez nas
formą szkoleń są szkolenia zamknięte, dedykowane pracownikom firmy i skrojone na miarę ich potrzeb. Korzystamy też ze szkoleń otwartych, podczas których pracownicy mogą skorzystać nie tylko z wiedzy osób prowadzących, ale także z doświadczeń innych uczestników. Menedżerowie oraz specjaliści firmy Thale aktywnie uczestniczą również w seminariach, webinariach, konferencjach, forach oraz targach, które powiązane są z pełnioną przez nich funkcją w organizacji firmy.
Umożliwiamy
także alternatywne formy rozwoju, takie jak coaching dla osób kierujących strategicznymi obszarami firmy. Program ten ma na celu wskazanie narzędzi, które byłyby pomocne w poprawie zdolności interpersonalnych, określeniu drogi rozwoju i celów oraz metod zarządzania podległymi pracownikami z uwzględnieniem ich potrzeb w kontekście potrzeb organizacji. Spotkania takie opierają się również na elementach psychologii, pomagają też w budowaniu równowagi między pracą a życiem prywatnym. W ten sposób Thale stara się dbać o ogólny dobrostan każdego pracownika.
Ponadto organizujemy i finansujemy biznesowe kursy językowe dla osób, które zajmują stanowiska wymagające znajomości języka obcego.
Dobre relacje w zespole są w Thale najważniejsze.
Integracja pracowników jest bardzo istotnym elementem polityki firmy ze względu na budowanie przyjaznej atmosfery w pracy i tworzenie zgranego zespołu, co przekłada się na znacznie lepszą współpracę, a w efekcie na osiąganie wyników. Im sympatyczniejsza atmosfera panuje wśród załogi, tym większe można dostrzec zaangażowanie w pracę i zadowolenie z niej. Każda forma integracji jest dobrym sposobem na pogłębienie zaufania w zespole, wzmocnienie pewności siebie i odreagowanie stresu.
W 2022 roku miało miejsce kilka imprez, w których mogli wziąć udział pracownicy. Będą one kontynuowane także w 2023 roku. Są to:
- Rodzinny EKOpiknik – impreza cykliczna, która na stałe wpisała się w kalendarz firmowych wydarzeń. Skierowana jest do pracowników firmy i ich rodzin. W tym dniu realizowane są liczne atrakcje sportowe, rekreacyjne, muzyczne i kulinarne. Każdego roku piknik otwiera konkurs „Festiwal Smaków” na najsmaczniejszy domowy wypiek lub popisową potrawę przygotowywaną przez pracowników. Podczas ostatniej edycji trwała zbiórka charytatywna dla potrzebujących rodzin z Ukrainy. Punktem kulminacyjnym pikniku są konkursy z serii EKO. Dzieci aktywnie uczestniczą w konkursie Mały EKOlog i licznych warsztatach;
- Warmińska Biesiada – cykliczna impreza integracyjna organizowana jesienią na obrzeżach miasta. Pracownicy spotykają się przy ognisku i biesiadują przy muzyce;
- Siatkówka plażowa – przez całe wakacje na jednej z olsztyńskich plaż pracownicy Niczuka mieli do dyspozycji miejsce do wspólnej zabawy;
- Zajęcia dla dzieci – cyklicznie (kilka razy w roku) organizowane są warsztaty kulturalne/edukacyjne/artystyczne/kulinarne. W ten sposób firma buduje długoletnie więzi nie tylko pomiędzy pracownikami, ale również ich rodzinami.
- dostępność pakietu benefitów, takich jak opieka medyczna, karta dla aktywnych, ubezpieczenie grupowe, fundusz świadczeń socjalnych, zapewnienie owoców i obiadów w biurze;
- zajęcia integracyjne dla dzieci;
- dofinansowanie biletów do kina, teatru i filharmonii;
- system corocznej oceny pracowniczej – nagradzanie najlepszych pracowników;
- zatrudnianie dzieci pracowników w okresie wakacyjnym;
- promocja zatrudnienia wśród studentów – praktyki studenckie, biuro karier, wykłady na uniwersytetach;
- wprowadzenie Kodeksu Etyki i procedury wyjaśniającej przejawy mobbingu, dyskryminacji, molestowania.
Dbałość o zdrowie i bezpieczeństwo w miejscu pracy.
Bezpieczeństwo pracowników to dla nas jeden z najważniejszych priorytetów. Działania, które podjęto w czasie pandemii, a które kontynuowane są w postcovidowej rzeczywistości, to:
- utrzymanie wynagrodzeń i systemu premiowego,
- spisanie regulaminu dla pracowników, podsumowującego podstawowe zasady bezpieczeństwa podczas stanu zagrożenia epidemiologicznego w tym: wprowadzający zasady ograniczonego poruszania się pomiędzy działami i na terenie firmy oraz informujący o organizacji spotkań on-line,
- szkolenia on-line,
- szczepienia ochronne i profilaktyczne w ramach Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych,
- dbanie o bezpieczne stanowiska pracy – szkolenia z zakresu pierwszej pomocy, BHP, wyposażamy też firmę w defibrylator;
- promocja zdrowia – badania/akcje profilaktyczne;
- akcje zwiększające bezpieczeństwo i świadomość bezpiecznych zachowań w pracy dla stanowisk produkcyjnych.
Z kolei w ramach Funduszu Świadczeń Socjalnych wprowadzono atrakcyjne świadczenia na rzecz pracowników, takie jak dopłata do wypoczynku organizowanego we własnym zakresie (wczasy pod gruszą),
dopłaty do kart sportowych Benefit,
dofinansowania świąteczne,
dofinansowanie podręczników szkolnych,
wyprawki dla nowo narodzonych dzieci pracowników oraz zapomogi wypłacane w przypadku indywidualnych zdarzeń losowych, klęsk żywiołowych lub długotrwałej choroby.
Firma Thale docenia swoich pracowników i ich zaangażowanie.
W Thale
wspieramy
ambicje i kreatywność swoich pracowników. W zamian za zaangażowanie w pracę zatrudnieni mogą liczyć na uznanie poprzez jeden z trzech rodzajów awansu:
- awans płacowy – najczęściej występujący w firmie. Zwykle przyznawany jest wraz ze wzrostem stażu pracownika, a co za tym idzie, jego doświadczenia i efektywności w realizacji powierzonych zadań na zajmowanym stanowisku,
- awans pionowy – przesunięcie na stanowisko hierarchicznie wyższe w służbowej hierarchii przedsiębiorstwa. Awans ten wiąże się z przyznaniem wyższego wynagrodzenia oraz poszerzeniem uprawnień i obowiązków,
- awans poziomy – polegający na przeniesieniu pracownika z jednego stanowiska na inne, na tym samym poziomie organizacji. Najczęściej są to przeniesienia między działami firmy w wyniku utworzenia nowych stanowisk pracy.
Rozpoczynając rekrutacje na stanowiska wyższego lub średniego szczebla, w pierwszej kolejności przeprowadzana jest weryfikacja możliwości awansu wewnętrznego. O awansie decydują kwalifikacje, doświadczenie i posiadana wiedza, staż pracy, zaangażowanie, identyfikacja z firmą oraz – jeżeli to wymagane – posiadanie zdolności interpersonalnych. Koniecznym jest wyznaczenie obiektywnych kryteriów oceny i adekwatna komunikacja – tak, aby cały proces był rzetelny i transparentny dla jego uczestników.
W przypadku, gdy mamy do dyspozycji porównywalnych kandydatów w organizacji i spoza zawsze preferowana jest osoba już pracująca w firmie. Ma to znaczenie nie tylko pod względem lepszej znajomości organizacji, ale również pokazuje zespołowi, iż możliwa jest wieloletnia, rozwojowa ścieżka kariery w firmie, podnoszenie kwalifikacji i rozwoju.
Bogaty system motywacyjny.
Staramy się, aby system motywacyjny dla pracowników był dla nich atrakcyjny. Wśród najważniejszych jego elementów warto wymienić premie uznaniowe i zadaniowe, pieniężne nagrody roczne,
nową flotę samochodową dla pracowników mobilnych, wpływ na wybór i wyposażenie auta służbowego za osiągane wyniki sprzedażowe, dofinansowania świąteczne
i
zapewnienie pracownikom darmowego transportu do głównej siedziby firmy w Wilimowie (z Olsztyna, Morąga, Szałstr i Boguchwał).
Oprócz tego pracownicy mogą liczyć na interesujące benefity dodatkowe, takie jak udział w wydarzeniach kulturalnych lub rozrywkowych dla osób, które uzyskały wysokie noty oceny pracowniczej,
comiesięczny pakiet napojów i słodyczy
oraz dofinansowanie w wysokości 50% biletów do filharmonii i teatru.
Współpraca z uczelniami i ośrodkami naukowymi.
Dajemy możliwość odbycia stażu bądź praktyki, a oferowany program dostępny jest przede wszystkim dla studentów i absolwentów wyższych uczelni oraz techników. Stażyści i praktykanci mają szanse zdobyć pierwsze, cenne doświadczenie zawodowe lub sprawdzić wiedzę teoretyczną w praktyce biznesowej. Każda osoba w ramach praktyk lub stażu ma przydzielonego opiekuna-mentora. W tym czasie poznaje zasady funkcjonowania i organizacji danego działu, realizuje powierzone zadania, bierze udział w prowadzanych projektach oraz aktywnie uczestniczy w życiu firmy.
Po zakończeniu programu uczestnik każdorazowo otrzymuje referencje. kooperacja z niektórymi stażystami jest kontynuowana po zakończeniu stażu na podstawie umowy o pracę.
Thale to firma zaangażowana – działania z obszaru CSR.
Od lat pokazujemy swoje zaangażowanie w projekty na rzecz lokalnej społeczności. Często udzielamy wsparcia finansowego oraz materialnego organizacjom pozarządowym, szkołom oraz innym instytucjom w regionie. Działa charytatywnie w szczególności na rzecz potrzebujących dzieci i ich rodzin, promocji kultury i ochrony środowiska.
Podejmowane działania to:
Podejmowane działania to:
- zatrudnianie osób pozbawionych wolności na podstawie umowy z Aresztem Śledczym w Olsztynie;
- sponsorowanie Akademii Sportu Stomil Olsztyn oraz drużyny piłkarskiej Stomilanki (sekcja kobiet), fundowanie stypendiów dla najzdolniejszych i najbardziej potrzebujących piłkarek;
- wspieranie finansowo lokalnych szkół m.in. w Jonkowie oraz Nowym Kawkowie, przekazywanie paczek świątecznych dla dzieci;
- informowanie władz lokalnych o trwających rekrutacjach w celu aktywizacji bezrobotnych w regionie;
- korzystanie z usług lokalnych dostawców we wszystkich przypadkach, gdy tylko jest to możliwe;
- dofinansowanie lokalnej Ochotniczej Straży Pożarnej w Jonkowie,
- przekazywanie corocznej darowizny na rzecz Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy w wysokości 30 tys. zł. Dodatkowo dofinansowanie sztabu olsztyńskiego WOŚP w wysokości 5000 zł;
- udział w Szlachetnej Paczce – dla wybranej rodziny w 2022 r. zakupiony został bojler oraz tablet, a także pościel, ręczniki, produkty spożywcze i kosmetyki;
- od momentu wybuchu wojny w Ukrainie finansowanie mieszkania dla rodzin z dziećmi uciekających przed wojną, organizowanie zbiórek, także wśród pracowników, na rzecz poszkodowanych;
- opieka się gdańską słonicą Katką,
- organizacja zbiórek rzeczowych i żywnościowych dla schroniska dla bezdomnych zwierząt w Tomarynach.
- wsparcie finansowe Fundacji FIKA, która realizuje projekty dotyczące pomocy wykluczonym czy dotkniętym przemocą;
- wsparcie edukacyjne pikniku rowerowego Love Rower. W 2023 r. znów weźmiemy udział w akcji;
- wsparcie świątecznej zbiórki Stomilu Olsztyn dla dzieci, które święta Bożego Narodzenia 2022 r. spędzały w olsztyńskim szpitalu.