Stworzenie profesjonalnego kursu online stanowi jeden z najlepszych sposobów na wykorzystanie swojej eksperckiej wiedzy w celu osiągania dodatkowych dochodów. Największa bariera? Wyzwanie związane z samym stworzeniem kursu i jego wypromowaniem. Podpowiadamy, jak stworzyć taki kurs i jak na nim zarobić.
Kurs online – od czego zacząć?
Stworzenie profesjonalnego, dobrze zarabiającego na siebie kursu online nie stanowi dużego wyzwania, jeżeli odpowiednio zaplanujemy zarówno część merytoryczną, jak i techniczną całego przedsięwzięcia. To, co musimy na samym początku ustalić to kilka kwestii, takich jak:
- grupa docelowa naszego kursu;
- strukturę merytoryczną kursu;
- format kursu – webinary, nagrane video do odtworzenia w dowolnym momencie lub warsztaty live.
Odpowiedź na te pytania pozwoli nam na przejście do konkretów, uwzględniających nie tylko samą treść szkolenia i kursu, ale także dodatkowych aktywności zachęcających do skorzystania z kursu, a następnie stałego angażowania klientów, którzy zdecydowali się na zakup szkolenia stworzonego przez nas.
Techniczne aspekty przygotowania kursu online
Kolejna istotna kwestia, wspomniana przez artykuł https://blog.clickmeeting.com/pl/kursy-online-jak-stworzyc-kurs-i-na-nim-zarabiac, która przygotuje nas do stworzenia atrakcyjnego kursu online? Kwestie techniczne. W webinarach musimy postawić nie tylko na łatwy pokaz slajdów, ale także szereg dodatkowych multimediów, jak quizy, interaktywne tablice, infografiki, filmy i inne formy przekazywania wiedzy zwiększające efektywność i efektowność szkolenia.
Prowadząc kurs online, warto zadbać także o sferę praktyczną przekazywania wiedzy. Dlatego warto rozważyć innowacyjne rozwiązania w postaci osobnych pokojów treningowych, w których uczestnicy kursu będą mogli przećwiczyć zdobytą wiedzę i przekuć ją w realne projekty.
Promocja i montezycja kursu
Czas na najtrudniejszy etap tworzenia nowego kursu – wypromowanie go. W tym celu musimy zainwestować czas i energię w kilka działań, takich jak tworzenie społeczności wokół kursu, aktywność w social mediach, content marketing, budowanie bazy pozytywnych opinii dotychczasowych kursantów i wiele innych. Korzystając z tych form reklamy, nasz kurs zostanie zauważony i przy odrobinie determinacji z naszej strony znajdzie coraz to więcej chętnych.
Warto także planować z wyprzedzeniem model cenowy kursu, uwzględniając różne pakiety, usługi dodatkowe w pakiecie premium lub darmowe lekcje, dzięki którym zachęcimy niepewnych klientów do zakupienia całego kursu. W taki sposób ułatwimy sobie zdobywanie nowych klientów i odniesienie sukcesu.
Artykuł zewnętrzny.