Miło nam poinformować, iż H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych Sp. z o.o. została wybrana wykonawcą w postępowaniu przetargowym ogłoszonym przez Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego na dostawę czterech nowoczesnych, bezemisyjnych Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych (EZT).
Kontrakt o wartości blisko 192,4 mln złotych obejmuje dostawę pojazdów do dnia 3 października 2029 roku. Nowe EZT przeznaczone będą do obsługi regionalnych połączeń pasażerskich na zelektryfikowanych trasach w województwie lubelskim oraz trasach wybiegających poza jego granice, m.in. w kierunku Stalowej Woli i Siedlec.
Nowe pojazdy oferują znacząco podniesiony komfort podróży i zwiększoną pojemność:
- 176 miejsc siedzących (o 80% więcej niż obecne składy),
- możliwość przewozu 16 rowerów,
- dwie toalety, w tym jedna dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami,
- udogodnienia dla rodzin z dziećmi, m.in. przewijaki,
- prędkość maksymalna do 160 km/h.
Szacuje się, iż cztery nowe pojazdy przewiozą rocznie choćby ponad 1,3 miliona pasażerów.
– Informacja o wyborze oferty Cegielskiego to dowód konkurencyjności naszej Spółki i zaufania do naszych rozwiązań technicznych. Rozpoczynamy nowy etap – oferujemy zupełnie nową generację pojazdów trakcyjnych, zaprojektowanych od podstaw w Poznaniu – powiedział Grzegorz Kucia, Prezes Zarządu H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych. – Wierzę, iż po województwach lubuskim i lubelskim, kolejne regiony również postawią na nasze innowacyjne rozwiązania.
Wybór oferty FPS został również doceniony przez przedstawicieli Agencji Rozwoju Przemysłu S.A.
– To nie tylko sukces biznesowy, ale także istotny krok w rozwoju zrównoważonej mobilności w Polsce. Jesteśmy dumni, iż spółki z naszej grupy modernizują polską kolej – dodał Bartłomiej Babuśka, p.o. Prezesa ARP S.A.
Zakup nowych pojazdów jest elementem szerszego projektu inwestycyjnego realizowanego w ramach Programu Kolej+, którego budżet w regionie wynosi około 4,5 miliarda złotych i obejmuje m.in. inwestycje na trasach:
- Lublin – Łęczna
- Szastarka – Janów Lubelski – Biłgoraj
- Chełm – Włodawa
- Łuków – Lublin (elektryfikacja)
- Rejowiec – Zawada – Zamość Szopinek (z budową łącznicy omijającej stację Zawada)