Oficjalna inauguracja drugiej edycji Sektorowej Rady ds. Kompetencji – Komunikacja Marketingowa za nami!

iab.org.pl 3 godzin temu

Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR i Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska uruchomili kolejną edycję Sektorowej Rady ds. Kompetencji – Komunikacja Marketingowa. Projekt będzie realizowany w latach 2025–2029 w ramach Funduszy Europejskich dla Rozwoju Społecznego.

Podczas seminarium MarCom Skills przedstawiciele Departamentu Rozwoju Kadr w Przedsiębiorstwach PARP wręczyli powołania 52 ekspertom i ekspertkom, wśród których znaleźli się przedstawiciele związani ze środowiskiem komunikacji marketingowej – szkół i uczelni, instytucji publicznych, prywatnych firm oraz organizacji branżowych. Z ramienia IAB Polska oraz naszych firm członkowskich do Rady zostało powołanych aż 22 osoby.

Z IAB Polska powołani zostali:

  • Ewa Opach, (także Wiceprzewodnicząca Rady Sektorowej)
  • Robert Wielgo, CMO, członek zarządu, IAB Polska
  • Włodzimierz Schmidt, Prezes Zarządu, IAB Polska

Powołani przedstawiciele firm członkowskich IAB Polska:

  • Joanna Berlińska, Head of PR&Marketing, Founder, Lightscape
  • Iwona Bortniczuk, Team Content Marketing Manager, Sempai
  • Sylwia Chmielewska-Fryze, Chief Operating Officer, SalesTube (Group One)
  • Paweł Gala, CEO, Wavemaker
  • Sławomir Gawroński, Dziekan Kolegium Mediów i Komunikacji Społecznej, Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie
  • Agata Kaczmarska, Chief People Officer, Dentsu Aegis Network Polska
  • Magdalena Kolenkiewicz, General Manager, Starcom
  • Paulina Kozyra, Senior Manager New Business Development, Eskimi
  • Grzegorz Krzemień, Prezes Zarządu, GoldenSubmarine
  • Karolina Kulig, Marketing & PR Managerka, LUCKYYOU
  • Weronika Ladzińska, Strategy & Creative Director, PromoTraffic
  • Urszula Lisiecka, People & PR Director, DDB Warszawa
  • Anna Maciągowska-Rybicka, Head of HR, Havas Media Group
  • Magdalena Magusiak, Talent and Organization Development Manager & HR Business Partner, Dentsu Aegis Network Polska
  • Justyna Pliś, Head of Marketing, AtomStore
  • Jakub Szczygieł, Data Insights Manager, Salestube
  • Teresa Wierzbowska, Board Advisor on Public Affairs, Cyfrowy Polsat S.A.
  • Piotr Zagórski, CEO, retargetingOOH.com, Flollow
  • Aleksandra Zwolińska-Czuba, People and Culture Director, Altavia Kamikaze + K2

Rada będzie pełnić kluczową rolę w dostosowywaniu kwalifikacji pracowników i przedsiębiorców do potrzeb rynku. Wśród zaplanowanych działań znajdą się: realizacja ogólnopolskiego badania Branżowy Bilans Kapitału Ludzkiego, analiza luk kompetencyjnych, przygotowywanie rekomendacji dotyczących kluczowych umiejętności oraz inicjatywy upowszechniające, takie jak Dni Kariery w Komunikacji Marketingowej w regionach.

„Rada Sektorowa związana z komunikacją marketingową jest bardzo potrzebna, ponieważ odpowiada na potrzeby jednego z kluczowych obszarów polskiej gospodarki. Według naszych danych sam rynek reklamy w 2023 roku był wart niemal 12 miliardów złotych, a na koniec lipca 2024 roku w sektorze komunikacji marketingowej zarejestrowanych było ponad 250 tysięcy podmiotów. To ogromna skala i jednocześnie wyzwanie – musimy zapewnić ludziom pracującym w branży narzędzia, które pozwolą im rozwijać kompetencje w tempie odpowiadającym zmianom rynkowym” – mówi Paweł Tyszkiewicz, Przewodniczący Rady Sektorowej oraz Dyrektor Zarządzający SAR.

Edukacja kolejnych pokoleń

Rada koncentruje się nie tylko na diagnozie sytuacji, ale także na budowaniu trwałego pomostu między edukacją a rynkiem pracy. Szczególnie istotne jest to w kontekście kształcenia przyszłych specjalistów w szkołach i na uczelniach.

„Mamy dziś w Polsce 270 szkół kształcących w zawodzie technika reklamy, gdzie uczy się ponad 25 tys. uczniów oraz około 40 uczelni prowadzących kierunki związane z sektorem. To pokazuje, jak silnie edukacja jest powiązana z naszą branżą. Rolą Rady jest zadbać, by ta oferta była ściśle powiązana z oczekiwaniami pracodawców i realnymi wyzwaniami technologicznymi” – podkreśla Włodzimierz Schmidt, Członek Rady oraz Prezes Zarządu IAB Polska.

Dotychczasowy dorobek Rady

Od 2019 roku Rada zrealizowała szereg inicjatyw, które miały istotny wpływ na rozwój sektora komunikacji marketingowej w Polsce. To m.in. pięć kompletnych programów studiów, cztery edycje badania „Marketingowe kompetencje przyszłości”, trzy edycje Dni Kariery w Komunikacji Marketingowej, pięć wydarzeń Marcom Skills oraz trzy poradniki dla uczniów, nauczycieli i doradców. W prace Rady zaangażowało się już 105 członków i ekspertów.

Razem dla przyszłości branży

SAR i IAB Polska prowadzą Radę wspólnie od 2019 roku. Obie organizacje podpisały porozumienie o kontynuacji współpracy na lata 2025–2029. Wypracowane rekomendacje, analizy i mechanizmy będą trwałe i wykorzystywane także po zakończeniu finansowania. Dzięki temu sektor zyskuje platformę, która pozwoli systemowo odpowiadać na potrzeby rynku i wspierać rozwój umiejętności.

W nowej edycji w prace Rady zaangażują się uczelnie, szkoły, pracodawcy, eksperci rynku pracy oraz przedstawiciele administracji i organizacji branżowych. Projekt będzie realizowany z poszanowaniem zasady równości szans i dostępności.

Idź do oryginalnego materiału