Zakres podstawowych czynności - koordynowanie działań związanych z dostępnością w Poznańskim Centrum Dziedzictwa, w tym dbanie o dotrzymywanie standardów dostępności PCD,- dbanie i rozwijanie dobrych relacji ze środowiskami osób o różnych potrzebach, w tym z niepełnosprawnością, neuroróżnorodnych i innych,- kooperacja z osobami związanymi z dostępnością, NGOsami, placówkami opiekuńczymi i szkołami specjalnymi,- kreowanie nowej i kontynuowanie aktualnej oferty edukacyjnej dla grup o szczególnych potrzebach edukacyjnych w Bramie Poznania i Centrum Szyfrów Enigma,- monitorowanie dostępności marek PCD pod kątem architektonicznym, zasobów cyfrowych i dostępności informacyjno-komunikacyjnej dla osób zwiedzających,- szkolenie nowych pracowników (czek) Zespołu PCD z zakresu dostępności,- konsultowanie aranżacji i narracji wystaw, w tym wystaw czasowych pod kątem dostępności,- opracowywanie umów, budżetu, planów, sprawozdań w zakresie dostępności. -. - Wymagania obowiązkowe: Idealna Kandydatka/ idealny Kandydat posiada - wykształcenie wyższe, doświadczenie w zakresie koordynacji dostępnością w podmiotach kultury / publicznych / NGO, studia / kursy podyplomowe z zakresu koordynatora dostępności (mile widziane) wysoką kulturę osobistą oraz pozytywne nastawienie do świata, gotowość do uczenia się nowych rzeczy, podnoszenia kwalifikacji, umiejętność sprawnego posługiwania się komputerem i urządzeniami cyfrowymi. - umiejętność współpracy i otwartość na potrzeby różnych osób,- dobra organizacja pracy i samodzielność, przy jednoczesnej gotowości do pracy w zespole- znajomość podstaw prawnych w zakresie dostępności publicznych instytucji kultury,- orientowanie się w aktualnym kierunku rozwoju dostępności w kontekście instytucji kultury,- umiejętność pracy z osobą / grupą z niepełnosprawnością intelektualną, słuchu oraz wzroku,- znajomość zagadnień z zakresu dostępności architektonicznej, w tym zasad projektowania uniwersalnego oraz umiejętność ich praktycznego zastosowania,- znajomość zagadnień z zakresu dostępności komunikacyjno-informacyjnej, w tym pisanie tekstów ETR, kooperacja z tłumaczem PJM, pisanie audiowstępów,- znajomość zagadnień z zakresu dostępności cyfrowej oraz umiejętność ich praktycznego zastosowania. -. - Wymagania pożądane: Uwaga - Po zakończonej rekrutacji wyłoniony kandydat/kandydatka do zatrudnienia zobowiązany/a będzie do dostarczenia wypisu z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie przestępstw określonych w rozdziale XIX (przestępstwa przeciwko życiu i zdrowiu) i XXV Kodeksu karnego (przestępstwa przeciwko wolności seksualnej i obyczajności), w art. 189a (handel ludźmi) i art. 207 (znęcanie się) Kodeksu karnego oraz w ustawie z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu narkomanii (Dz. U. z 2023 r. poz. 172 oraz z 2022 r. poz. 2600), lub za odpowiadające tym przestępstwom czyny zabronione określone w przepisach prawa obcego - A także zgodnie z art. 21 Ustawy z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 560), przed zatrudnieniem i wykonywaniem czynności z dziećmi i młodzieżą zostanie Pan/Pani sprawdzony/a, czy Pana/Pani dane są zamieszczone w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym z dostępem ograniczonym lub w Rejestrze osób, w stosunku do których Państwowa Komisja do spraw przeciwdziałania wykorzystaniu seksualnemu małoletnich poniżej lat 15 wydała postanowienie o wpisie w Rejestrze. - Zatrudnienie będzie możliwe tylko wówczas gdy wyłoniony kandydat/kandydatka nie figuruje w wyżej wymienionych rejestrach. -. - Oferty należy składać do 2025-03-03