Im szybciej zrozumiesz, iż sprzedaż w B2B to nie zawody w kolekcjonowaniu i zdobywaniu jak największej ilość ledów w jak najkrótszym czasie, tym szybciej Twoja firma:
↳ zacznie sprzedawać więcej i drożej
↳ obniży koszty i zwiększy zyski
Niby to proste, niby oczywiste, ale w dalszym ciągu większość działów marketingu słyszy: “więcej leadów, dostarczacie mi więcej leadów”.
“Bo nie mamy sprzedaży! Bo nie dowieziemy wyniku! Bo…”
Bo dziś w B2B nie wygrywa ten, kto ma najwięcej kontaktów i potrafi uzbierać ich jak najwięcej i jak najszybciej. Sukces zbuduje ten, kto będzie działał z pomysłem, systematycznie i konsekwentnie.
(1) → będzie miał dobrze zdefiniowaną strategię wspartą współpracą marketingu i sprzedaży
(2) → będzie rozumiał, iż budowa segmentów oraz grup odbiorców to kluczowa sprawa
(3) → zbuduje skuteczną kwalifikację leadów, będzie analizował ich jakość
(4) → zrozumie potrzeby klientów i zoptymalizuje pod nie procesy sprzedaży
(5) → pozna problemy klientów i zbuduje dla nich realne wartości
(6) → będzie rozumiał jak kupują jego klienci, i będzie potrafił się z nimi komunikować
Uwierz mi, nie potrzebujesz orderów ani pierwszego miejsca w pozyskiwaniu NOWYCH leadów. Potrzebujesz precyzyjnie przeprowadzić swoich potencjalnych klientów przez labirynty i skomplikowane ścieżki ich procesów decyzyjnych.
Dziś zdanie “zadbaj o swoich klientów, poznaj ich, a nigdy wiecej juz nie będziesz musiał nachalnie sprzedawać” brzmi jak gotowy przepis na sukces!
#NieKombinujTylkoWiosłuj – to łatwe, KIEDY wiesz JAK…
B2B też sprzedaje w internetach!
jeżeli potrzebujesz w tym pomocy, napisz do mnie.