Po ogłoszeniu planów przejęcia Vizio w lutym, Walmart oficjalnie stał się właścicielem firmy Transakcja o wartości 2,3 miliarda dolarów zamknięta we wtorek. Gigant handlu detalicznego twierdzi, iż przejęcie pomoże wzmocnić jego działalność reklamową, ponieważ Platform Plus – dział reklamy i danych producenta telewizyjnego – „obsługuje wszystkie przychody firmy [Vizio’s] zysk brutto.”
Transakcja wzbudziła obawy wśród zwolenników prywatnościponieważ w przeszłości Vizio miał kłopoty z powodu reklam i śledzenia danych. W 2017 r. to zapłacił karę w wysokości 2,2 miliona dolarów w celu rozstrzygnięcia pozwu Federalnej Komisji Handlu, w którym oskarżono ją o śledzenie widzów bez ich zgody.
Przejęcie przez Walmart mogłoby pomóc Vizio konkurować z innymi niedrogimi markami telewizyjnymi, których głównym źródłem przychodów jest reklama. Roku, który rozpoczęła sprzedaż własnych telewizorów w ubiegłym roku, zarobił 908,2 miliona dolarów na sprzedaży reklam i subskrypcje w trzecim kwartale 2024 r., przy średnim przychodu na użytkownika wynoszącym 41,10 USD, podczas gdy ostatni raport o zarobkach Vizio wykazał, iż zarabiał on około 37,17 USD na użytkownika.
Pomimo przejęcia Walmart i Vizio będą przez cały czas działać niezależnie „w dającej się przewidzieć przyszłości”. Dyrektor generalny Vizio, William Wang, również pozostanie na swoim stanowisku.
„Z biegiem czasu firma VIZIO fachowo zmieniła swoją działalność, na przykład zbudowała i gwałtownie skalowała dochodowy biznes reklamowy” – powiedział w ogłoszeniu Seth Dallaire, wiceprezes wykonawczy i dyrektor ds. rozwoju Walmart US. „Połączenie go z Walmart Connect będzie miało wpływ i pozwoli nam jeszcze bardziej inwestować w naszą działalność w imieniu naszych klientów”.