Znaczenie Employer Branding w Polskim Holdingu Hotelowym: Sukces Programu “Ambasador” i Nagroda EBMA 2023

11 miesięcy temu

Polska branża hotelarska w ostatnich latach rozwija się dynamicznie, a z nią rosną też standardy i oczekiwania w obszarze zarządzania personelem. Wśród liderów w tym segmencie wyróżnia się Polski Holding Hotelowy, który nie tylko tworzy wyjątkowe miejsca noclegowe, ale także buduje innowacyjne programy dla swoich pracowników. Jednym z takich programów jest “Ambasador”, który zdobył międzynarodowe uznanie, a co ważniejsze, stał się motorem napędowym zmian w kulturze organizacyjnej firmy.

Mieliśmy przyjemność porozmawiać z Danutą Kisielewską, Dyrektor Personalną w Polskim Holdingu Hotelowym, która opowiedziała nam o sukcesie “Ambasadora” i o tym, jak ważne są ludzkie relacje w kształtowaniu wizerunku pracodawcy. Zapraszamy do lektury inspirującej rozmowy z ekspertką z zakresu HR, która wierzy, iż kluczem do sukcesu są zaangażowane i zmotywowane zespoły.

Rozmowa z Danutą Kisielewską, Dyrektor Personalną w Polskim Holdingu Hotelowym.

Redakcja: Gratulacje z okazji zdobycia brązowej nagrody Employer Brand Management Awards 2023 (EBMA) w kategorii „Best Brand Ambassador Programme!” Jakie to uczucie być pierwszą polską firmą hotelarską, która zdobyła tę międzynarodową nagrodę dla marki pracodawcy?

Danuta Kisielewska: Dziękuję za gratulacje w imieniu pracowników naszej firmy. Tak, to zdecydowanie ogromne osiągnięcie dla Polskiego Holdingu Hotelowego, zwłaszcza biorąc pod uwagę, iż konkurował z globalnymi firmami i innymi branżami. Pierwszy raz braliśmy udział w takim konkursie, a wśród laureatów są światowe firmy takie, jak m.in. takie firmy: Accenture, EY, TUI, Met Police, Circle K, Sanofi czy Jaguar. Wyniki poznaliśmy dopiero na gali w Londynie. W kategorii, w której startował holding, brąz był potrójny i oprócz PHH nagrody otrzymały także firmy British Telecom i SAP. To był wieczór pełen emocji dla naszej grupy Ambasadorów, która reprezentowała naszą firmę.

W swoim uzasadnieniu jurorzy napisali m.in., iż „wewnętrzne zaangażowanie wzmocniło identyfikację i przywiązanie pracowników do marki pracodawcy, co jest dobrodziejstwem dla firmy, która działa w tak wymagającym sektorze hotelarsko-gastronomicznym.”

Ta nagroda to potwierdzenie, iż jesteśmy na dobrej drodze do budowania wartościowej marki pracodawcy. Program “Ambasador”, który został wprowadzony przez PHH, zdaje się być inspirującym sposobem na integrowanie pracowników i angażowanie ich w działalność społeczną oraz pomoc koleżeńską, która wykracza poza standardowe obowiązki, co z kolei wzmacnia identyfikację z marką pracodawcy. A w branży hotelarskiej jesteśmy pionierami tej nagrody, co nas jeszcze bardziej mobilizuje do szerszego działania zarówno wewnątrz firmy, jak i na zewnątrz.

Redakcja: Co ta nagroda oznacza dla Polskiego Holdingu Hotelowego?

Danuta Kisielewska: Trudno to ująć w kilku słowach. Na pewno ogromną radość, dumę, docenienie naszej pracy, a także zwrócenie uwagi na naszą branżę hotelarską, która jest atrakcyjnym miejscem pracy dla ambitnych osób, które mogą naprawdę mieć świetną ścieżkę kariery, a dodatkowo mogą pracować w różnych miejscach w Polsce, w tym pod szyldem największych marek hotelowych. Ta nagroda wprost pokazuje, iż PHH umie zaangażować swoje zespoły i śmiało konkurujemy z innymi branżami. W naszej firmie, ok. 40% osób ma staż pow. 5-ciu lat, w tym 14 osób aż 20-letni. Wielu naszych dyrektorów, czy kierowników zaczynało od operacyjnych stanowisk, a dzisiaj tworzą kadrę wyższego szczebla.

Redakcja: Co skłoniło Państwa firmę do wprowadzenia programu “Ambasador” dla pracowników? Jakie cele chcieliście osiągnąć poprzez ten innowacyjny program?

Danuta Kisielewska: Chcieliśmy pobudzić naszych pracowników do działania, do zaangażowania, aby pracownicy byli prawdziwymi ambasadorami swojej firmy, którzy autentycznie identyfikują się ze swoim pracodawcą, którzy widzą co dzieje się wokół nich zarówno w firmie jak i poza nią, którzy na co dzień są empatyczni i otwarci.

Poza tym chcieliśmy stworzyć nową formę uznania dla pracowników, aby m.in. zmniejszyć retencję i wzmocnić wizerunek zaangażowanego pracodawcy. Dla mnie, jako HR-owca, jednym z najważniejszych elementów projektu jest nagradzanie za pozytywny feedback, zarówno od gościa, od przełożonego i współpracownika. Buduje to pozytywne relacje międzyludzkie oraz tworzy wspierającą kulturę organizacji.

Redakcja: Jakie korzyści widzi Pani w posiadaniu silnej marki pracodawcy, zwłaszcza w branży hotelarskiej?

Danuta Kisielewska: W naszej branży ma to ogromne znaczenie po ciężkim czasie pandemii, by z powrotem zaprosić pracowników, którzy odeszli. Chcemy też zaprosić tych, którzy chcą zrobić karierę w naszej branży bez względu na swój wiek, bo możemy im pomóc, by zdobyć nowy zawód. Ważne jest, by lubili ludzi, byli serdeczni, otwarci, uśmiechnięci, a reszty ich nauczymy. To miejsce pracy dla ludzi ambitnych i pracowitych, którzy chcą coś ważnego osiągnąć w życiu. My ich wesprzemy w tych dążeniach, oferując atrakcyjne warunki pracy, oraz rozwój zawodowy. Mamy też w zanadrzu coś wyjątkowego – możliwość rozwoju w różnych naszych obiektach na terenie całego kraju, a to, co bardzo cenią nasi pracownicy, to bardzo atrakcyjne warunki pobytów rodzinnych w naszych obiektach. No i oczywiście nasz innowacyjny program Ambasador.

Redakcja: W jaki sposób program “Ambasador” wpłynął na zaangażowanie pracowników w Polskim Holdingu Hotelowym i kulturę organizacyjną firmy?

Danuta Kisielewska: Nasi Ambasadorzy uważają, iż jest to program, który integruje ludzi na różnych poziomach i daje „ludzko odnawialną energię.” Bardzo mi się spodobało to wyrażenie, które powstało w jednym z zespołów w czasie warsztatów Ambasadorów. Jednym z naszych założeń jest właśnie budowanie zaangażowania poprzez oddanie głosu Ambasadorom. To oni mają wpływ na kierunki rozwoju programu, a w czasie warsztatów prowadzonych metodą Service Design kreują pomysły, które wspólnie wprowadzamy w życie.

Redakcja: Jakie konkretne korzyści przyniosło wprowadzenie programu “Ambasador” dla pracowników oraz dla samej firmy? Czy są jakieś mierzalne wskaźniki sukcesu?

Danuta Kisielewska: Niewątpliwie mierzalnym sukcesem jest udział ok. 80% załogi w naszym programie. Dodam – aktywny udział, ponieważ już wypłaciliśmy ponad 130 nagród, w dla kilkunastu osób dwu lub trzykrotnie. Oznacza to, iż intensywnie budujemy w branży nowatorski program. Na spotkaniach i warsztatach naszych Ambasadorów padają pomysły na rozwój programu spoza zakresu naszego dnia codziennego. Np. ostatnio podano pomysł udziału zespołu Ambasadorów w teleturnieju telewizyjnym. Będziemy działać w tym kierunku. Można więc powiedzieć, iż mierzalne wskaźniki sukcesu idą w parze z tymi, które trudniej określić cyfrowo, ale należy docenić je w wymiarze kreatywności i rozwoju.

Redakcja: Jakie są plany rozwoju i doskonalenia programu “Ambasador” w przyszłości? Czy planujecie wprowadzić nowe innowacje w tym obszarze?

Danuta Kisielewska: Mamy „Bank Pomysłów” programu Ambasador, do którego każdy może zgłosić swój pomysł. Wchodzimy teraz na kolejny poziom rozwoju. Dlatego też kilka dni temu przeprowadziliśmy pierwsze badania wśród pracowników firmy na temat kierunków rozwoju programu „Ambasador”. Jesteśmy teraz na etapie analizowania tego bardzo interesującego materiału i z pewnością pojawią się kolejne innowacje. Chcielibyśmy, aby program nabrał bardziej formy grywalizacji, aby pojawiły się w nim różne poziomy, statusy i dodatkowe nagrody zależne, np. od rodzaju zdobytych punktów, którym przypisaliśmy wagi. Od samego początku zależy nam, aby ten program odpowiadał na realne potrzeby naszych pracowników.

Redakcja: Dziękujemy Pani Dyrektor za inspirującą rozmowę. Życzymy dalszych sukcesów Polskiemu Holdingu Hotelowemu oraz wszystkim jego pracownikom. Mamy nadzieję, iż kolejne lata przyniosą jeszcze więcej innowacji i osiągnięć w obszarze budowania marki pracodawcy.


Rozmowa z Panią Danutą Kisielewską, Dyrektor Personalną w Polskim Holdingu Hotelowym, ukazała nam, jak ważne jest połączenie tradycji i nowoczesności w podejściu do zarządzania zasobami ludzkimi. Ustalanie standardów w dziedzinie HR, kreowanie silnej marki pracodawcy i inwestowanie w rozwój pracowników to filary sukcesu, które w dzisiejszych czasach są kluczem do osiągnięcia sukcesu na rynku hotelarskim, zarówno w Polsce, jak i na świecie.


Grupa Polski Holding Hotelowy to największa polska sieć hotelowa, która posiada ponad 50 hoteli. Motto działania: „Polski kapitał – światowa jakość.”

Ambasador to innowacyjny program motywujący pracowników, który został wprowadzony przez Polski Holding Hotelowy w październiku 2021 r. Ma na celu wzmocnienie marki pracodawcy employer branding i jest dostosowany do realnych potrzeb pracowników. Uczestnicy grywalizacji otrzymują punkty m.in. za udział w wolontariacie społecznym lub ochotniczych służbach, na przykład OSP, członkostwo w organizacjach pozarządowych o charakterze wolontariackim, czy wyjątkową pomoc koleżeńską. Istnieje również możliwość zdobycia punków za wykonywanie obowiązków ponad standardowe zadania stanowiskowe lub profilaktykę zdrowotną.

Obecnie program Ambasador działa w spółce PHH, która jest wiodącą spółą w całej Grupie PHH. W najbliższych miesiącach będziemy go wprowadzać również w pozostałych spółkach grupy.

Danuta Kisielewska – dyrektor personalna, która jest związana z Polskim Holdingiem Hotelowym od 2014 roku i odpowiada za kształtowanie polityki personalnej holdingu.

Doświadczenie zawodowe zdobywała pracując na różnych stanowiskach, począwszy od specjalisty w dziale płac, a następnie na stanowiskach kierowniczych związanych z działem HR. Stąd szeroka wiedza i zrozumienie systemów motywacyjnych, przepisów prawa pracy, a także obszarów analitycznych. Zwraca uwagę na tworzenie wzajemnych relacji w codziennej pracy, bo dla niej HR, to Human Relations, ponieważ uważa, iż każdy pracownik wpływa na tworzenie wizerunku firmy.

Prywatnie jest miłośniczką podróży, wędrówek po górach i energetyzujących koncertów na żywo.

Idź do oryginalnego materiału