InPost dostarczył 900 milionów przesyłek w rok. “Jesteśmy na dobrej drodze do powielenia z sukcesem swojego modelu biznesowego w innych krajach”

fashionbiznes.pl 10 miesięcy temu

Grupa InPost podsumowuje rok 2023, chwaląc się imponującymi wzrostami. W ciągu ubiegłych 12 miesięcy udało jej się doręczyć … 900 milionów przesyłek. „Polska jest naszym benchmarkiem dla ekspansji na rynkach międzynarodowych” – podkreśla Rafał Brzoska zapowiadając kolejne etapy rozwoju poza granicami kraju.

Dokładnie 892,1 mln przesyłek udało się dostarczyć InPost w 2023 roku. To o 20 proc. więcej niż w roku ubiegłym. Wynik Grupy znacząco przekracza wolumen przesyłek w Polsce, który aktualnie osiągnął 589,5 mln przesyłek (+16 proc. rdr.).

Na arenie międzynarodowej InPost również może pochwalić się imponującym wzrostem blisko 127 proc. rdr. W 2023 roku polskiemu przewoźnikowi udało się dostarczyć 46,5 mln paczek w Wielkiej Brytanii, będąc jednocześnie drugim największym przewoźnikiem w tym kraju. Wolumen na rynkach międzynarodowych wyniósł 302,6 mln sztuk (+28 proc.), a pionierem w ubiegłym roku był należący do InPostu Mondial Relay, który dostarczył 239,9 mln przesyłek (+13 proc.).

2023 rok InPost kończy z liczbą 35 449 Paczkomatów, w tym w Polsce 21 969 (+14 proc. r/r), a na rynkach międzynarodowych 13 480 sztuk (+56 r/r). Ogólna liczba urządzeń wzrosła o 27 proc. rdr. Wyniki te przekładają się na łączną ilość skrytek w 2023 w liczbie 4,412 mln.

W kwestii punktów odbioru (PUDO), w 2023 roku Grupa posiadała ich łącznie 30 615, w tym 3 714 w Polsce oraz 26 901 na pozostałych rynkach.

Przeczytaj również: Najbardziej luksusowe SPA znanych domów mody

Rafał Brzoska: “W 2024 r. chcemy utrzymać podobne tempo wzrostu”

Rafał Brzoska, prezes Grupy InPost, potwierdził, iż ostatnie 12 miesięcy było bardzo dobre dla przedsiębiorstwa, co doskonale obrazuje silny, ponad 20 procentowy wzrost obsłużonych wolumenów. Jesteśmy niekwestionowanym liderem w Polsce i przez cały czas notujemy dynamikę wzrostu powyżej rynku, a tym samym zwiększamy w nim nasz udział. Polska jest naszym benchmarkiem dla ekspansji na rynkach międzynarodowych. Z sukcesem przenosimy polskie rozwiązania na rynki zagraniczne, dzięki czemu międzynarodowa część biznesu również rozwija się zgodnie z założeniami – powiedział założyciel i prezes zarządu InPost.

Przypomnijmy, iż w posiadanie InPostu w 2021 wszedł francuski dostawca usług kurierskich Mondial Relay. Prezes Rafał Brzoska podkreśla, słuszność tej inwestycji, argumentując, iż prewoźnik jest na dobrej drodze do realizacji planów strategicznych skupiających się na rozwoju segmentu B2C – gdzie wolumeny w IV kwartale 2023 roku wzrosły o 30 proc. rok do roku. Obecnie we Francji mamy drugą co do wielkości sieć maszyn paczkowych, a planem Grupy na 2024 rok jest zostać numerem jeden – wyjaśnia prezes.

W 2024 roku Grupa planuje postawić szczególny nacisk na rozwój w Wielkiej Brytanii, gdzie już może pochwalić się imponującymi wynikami. – W Wielkiej Brytanii głównym celem na 2023 r. było rozwiązanie wyzwań logistycznych, co udało się osiągnąć poprzez zakup udziału w Menzies Distributions. Przy obecnym, silnie rosnącym popycie, głównym celem w Wielkiej Brytanii jest jak najszybsza rozbudowa sieci. Plan zwiększenia liczby maszyn w Wielkiej Brytanii jest już realizowany. Tylko w grudniu ubiegłego roku rozstawiliśmy tam ponad 300 nowych urządzeń Paczkomat®, co było najlepszym miesięcznym wynikiem na tym rynku. W 2024 r. chcemy utrzymać podobne tempo wzrostu – wyjaśnił Rafał Brzoska.

2023 rok przyniósł InPostowi szareg wzrostów i niekwestionowanych sukcesów, jak chociażby dostarczenie 11 milionów paczek w ciągu jednego dnia (więcej piszemy o tym TUTAJ). Jak ujawnił prezes Grupy, niektóre z paczkomatów osiągnęły w 2023 roku utylizację rzędu 300 proc. – To dowód na to, iż InPost – pozostając najlepszym operatorem logistycznym w Polsce – jest na dobrej drodze do powielenia z sukcesem swojego modelu biznesowego w innych krajach – podsumował Rafał Brzoska.

Zdjęcie główne: Mat. prasowe InPost / inpost.pl

Idź do oryginalnego materiału