Strategiczne rozszerzenie współpracy włącza do istniejącej już sieci Allegro automaty paczkowe DHL BOX 24/7, punkty odbioru DHL POP, a także kuriera. Wszystkie współtworzyć będą Allegro Delivery - program partnerski, w ramach którego e-commerce zapewnia pełną opiekę nad całym procesem dostawy. Kupujący mogą wybierać wygodne dla nich sposoby odbierania paczek - do paczkomatów, punktów i pod wskazany adres. w tej chwili należy do niego 18 tys. miejsc.
Odpowiedź na potrzeby rynku
Porozumienie Allegro i DHL - podkreśla firma kurierska - jest przykładem działań, które odpowiadają na rosnące potrzeby rynku e-commerce w Polsce. - Dołączając do programu Allegro Delivery zapewniamy kupującym i sprzedającym szybkie, wygodne i niezawodne dostawy - podkreśla cytowana w komunikacie dyrektorka zarządzająca DHL eCommerce Polska Agnieszka Świerszcz.
Zwraca też uwagę, iż tego typu rozwiązania pozwalają na lepszą kontrolę nad procesem dostaw i są ważnymi czynnikami wpływającymi na satysfakcję nadawców i odbiorców. Dzięki dołączeniu DHL eCommerce, klienci Allegro będą mogli skorzystać z rozbudowanej sieci punktów i automatów firmy kurierskiej i będą mieli do dyspozycji 27 tys. miejsc odbioru w całej Polsce.Reklama
Allegro zwiększa liczbę punktów odbioru. Zawiera strategiczną umowę na 5 lat
Zdecydowano, iż określone w umowie opłaty na rzecz DHL pozostaną stałe do końca 2025 roku. Na ich zmiany mogą wpływać jedynie czynniki makroekonomiczne - stopy inflacji, przeciętnego wynagrodzenia i cen oleju napędowego. Zawarta umowa obowiązuje do końca września 2029 roku, z 9-miesięcznym okresem wypowiedzenia. Jest ono możliwe nie wcześniej niż po dwóch latach od zawarcia porozumienia.
Polska jest jedynym w Europie krajem, w którym więcej kupujących (64 proc.) wybiera paczkomat niż dostawy do drzwi - wynika z najnowszego raportu DHL Online Shopper Trends Report. Zdecydowana większość (96 proc.) polskich klientów sklepów online twierdzi, iż opcje dostawy mają wpływ na wybór, gdzie robią zakupy.