Federalna Komisja Handlu (FTC) ogłoszono w piątek firma Lyft, zajmująca się współdzieleniem przejazdów, zgodziła się zapłacić 2,1 miliona dolarów w ramach: proponowane rozliczenie wymaga to zmiany sposobu reklamowania wynagrodzeń kierowców.
Firma rutynowo reklamowała, iż kierowcy mogą zarabiać „określone stawki godzinowe” – w jednym przypadku podając, iż zarobki za jazdę w Atlancie wynoszą „do 33 dolarów” – które nie opierały się na średniej, ale na tym, co zarabiała piąta piąta czołowych kierowców zdaniem Komisji. Firma najwyraźniej uwzględniła także napiwki w tych liczbach.
Takie posunięcia „zawyżały rzeczywiste zarobki osiągane przez większość kierowców aż o 30%” – pisze FTC, która twierdzi, iż teraz firma musi zamiast tego opierać potencjalne roszczenia o wynagrodzenie na tym, co zwykle zarabiają kierowcy. Kwoty te nie mogą już uwzględniać napiwków w ramach podanej stawki godzinowej.
„Wabienie pracowników wprowadzającymi w błąd twierdzeniami o tym, ile zarobią w pracy” jest nielegalne” – stwierdziła przewodnicząca FTC Lina M. Khan. „FTC będzie przez cały czas wykorzystywać wszystkie swoje narzędzia, aby pociągać przedsiębiorstwa do odpowiedzialności, gdy naruszają prawo i wyzyskują amerykańskich pracowników”.
FTC umieściła w swoich raportach przykłady obraźliwych reklam firmy Lyft skargatakie jak te poniżej.
Zrzuty ekranu: Stany Zjednoczone Ameryki przeciwko Lyft, Inc. proponowane postanowienie
Zrzuty ekranu: Stany Zjednoczone Ameryki przeciwko Lyft, Inc. proponowane postanowienie
Lyft najwyraźniej promował także gwarancje zarobków, takie jak obietnica 975 dolarów za odbycie 45 przejazdów w weekend, co wprowadzało w błąd kierowców, którzy najwyraźniej wierzyli, iż jest to premia oprócz tego, co zarabiają. Według FTC w rzeczywistości była to warunkowa gwarancja minimalnego wynagrodzenia za wykonanie określonej liczby przejazdów. Spółka ma teraz obowiązek wyjaśnić ten fakt.
Oto propozycja kolejności:
w oświadczenie na swojej stronie internetowejLyft podkreśla zmiany, jakie niedawno wprowadził, aby informować kierowców, ile mogą zarobić, i twierdzi, iż „zobowiązuje się do przestrzegania najlepszych praktyk FTC” podczas przekazywania takich szczegółowych informacji.