#MagentaTeam #ŻycieToRozmowy. T-Mobile Polska ponownie z prestiżowym godłem “Friendly Workplace”

1 tydzień temu

Ocena redakcji MarkaPracodawcy.pl

“Gratulujemy zdobycia kolejnej nagrody oraz wielu wartościowych inicjatyw na rzecz pracowników zrealizowanych przez T-Mobile w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Z uznaniem obserwujemy zaangażowanie, z jakim firma podchodzi do kwestii rozwoju pracowników realizowanego w ramach procesu WEGROW. Co istotne, T-Mobile wspiera ten rozwój przy pomocy własnych, autorskich narzędzi, takich jak aplikacja GrowApp. Świetną inicjatywą jest również „Festiwal Rozwoju”.

Pragniemy wyróżnić przyjazny model kultury organizacyjnej T-Mobile, konsekwentnie budowanej wokół idei DE&I oraz MAGENTOWYCH wartości. Z prawdziwą przyjemnością obserwujemy rozwój wewnętrznych społeczności, takich jak Magenta Women Network, Magenta Pride czy Pokolenie T. Szczególnie cieszy nas, iż powstają kolejne społeczności pracownicze.

T-Mobile to miejsce pracy, które angażuje i docenia swoich pracowników, czego dowodem jest liczba konkursów, takich jak np. MAGENTA RACE czy Diamenty Magenty. Wyróżniają się również działania wspierające integrację zespołu oraz inicjatywy odpowiadające na potrzeby pracowników w zakresie zdrowia oraz work-life balance. Bardzo pozytywnie oceniamy także rozwój inicjatyw prospołecznych, realizowanych przez pracowników w ramach wolontariatu – #Radość Pomagania – to naprawdę wspaniała sprawa!

Gratulujemy nagrody i życzymy dalszych sukcesów i kolejnych znakomitych inicjatyw!”

Co nowego w T-Mobile Polska?

PROGRAMY ROZWOJOWE DLA PRACOWNIKÓW

Proces planowania i realizacji działań szkoleniowo – rozwojowych dla pracowników w T-Mobile jest bezpośrednio powiązany m.in. z krótko i długo terminową strategią T-Mobile Polska i Grupy Deutsche Telekom, aktualnymi celami biznesowymi i poszczególnych jednostek organizacyjnych, Procesem Rozwoju Pracowników – WEGROW, Procesem Zarządzania Talentami oraz koniecznością otrzymania lub utrzymania certyfikatów i uprawnień niezbędnych do realizacji celów biznesowych T-Mobile, przepisami prawa opisującymi zakres szkoleń obligatoryjnych dla Pracowników.

Celem Procesu Rozwoju WEGROW jest

  • ukierunkowanie rozwoju pracowników
  • podniesienie poziomu motywacji, zaangażowania i efektywności
  • budowanie zaufania pomiędzy pracownikiem i liderem
  • promowanie zachowań zgodnych z Wartościami Firmowymi

Proces WEGROW opiera się na wartościach firmowych, autorefleksji, feedbacku 360 i rozmowach rozwojowych i odbywa się w narzędziu stworzonym przez naszych wewnętrznych developerów – Aplikacji GrowApp.

W ramach procesu WEGROW wyłaniani są kandydaci do programów talentowych oraz sukcesorzy oraz wyznaczane są w organizacji indywidualne cele rozwojowe. Pierwsza edycja została bardzo wysoko oceniona przez pracowników na 7.8 w skali 0-10.

W ramach procesu realizacji szkoleń w T-Mobile korzystamy z różnorodnych form działań szkoleniowo-rozwojowych: programy talentowe, szkolenia i warsztaty stacjonarne, szkolenia i warsztaty w formie online, platformy e-learningowe, szkolenia i warsztaty wewnętrzne i zewnętrzne, konferencje, platformy z kursami online, webinaria, coaching, studia podyplomowe, akademie i programy rozwojowe dla dedykowanych grup realizowane lokalnie lub globalnie w ramach Grupy Deutsche Telekom.

Co miesiąc nasi pracownicy poprzez newsletter rozwojowy otrzymują informację o planowanych działaniach i programach rozwojowych na dany miesiąc. Przykładowe akademie i programy rozwojowe dla dedykowanych grup realizowane lokalnie lub globalnie w ramach Grupy Deutsche Telekom m.in.:

  • comiesięczne webinary rozwojowe z ekspertami;
  • wydarzenia rozwojowe np. telewizja śniadaniowa #RozwijamSię TV, TEDxT-Mobile i inne,
  • leadFIRST oraz Magentowy Lider/Liderka (programy kierowane do nowych osób na stanowiskach manadżerskich),
  • Leadership Espresso (comiesięczne warsztaty z elementami coachingu grupowego dla liderów),
  • Data Champion (projekt rotacji pracowniczej w obszarze data),
  • Akademie IT (programy dedykowane specjalistom technicznym),
  • Program: Repertuar szkoleń (dla pracowników na frontline) oraz Narodziny Gwiazdy (dla liderów frontline),
  • Edukacja Miscosoft (dostęp do szkoleń i certyfikatów),
  • Explorer Journeys (otwarte dla wszystkich kursy o kluczowych kompetencjach przyszłości),
  • 30under30 (program skierowany do pracowników poniżej 30 roku życia, które chcą w przyszłości zajmować wysokie stanowiska manadżerskie),
  • LevelUp Next Gen (program talentowy dla specjalistów przeprowadzających zmiany technologiczne oraz nowych liderów),
  • Magenta Top Talent (programy talentowe),
  • Festiwal Rozwoju (to oddolna inicjatywa naszych pracowników, w ramach którego nasi pracownicy dzielą się wiedzą, by pomnażać kompetencje, aby zgodnie z ideą Job Crafting działać i wciąż odkrywać siebie na nowo)
  • stały dostęp do platform z kursami online: Coursera, Percipio, Learnlight, RoDoS (platforma wewnętrzna).
  • Dodatkowo organizujemy dla naszych pracowników webinary z zagadnień technicznych, umiejętności miękkich a także ważnych tematów społecznych czy też zdrowotnych.

Realizujemy także działania rozwojowe i kampanie informacyjne z zakresu rozwoju kariery skierowane zarówno do pracowników jak i liderów.

PROGRAMY DEDYKOWANE DLA PRACOWNIKÓW

DE&I

Przyjazne miejsce pracy to takie, w którym czujemy się bezpiecznie i możemy być sobą. Nasze 3 sieci pracownicze – Magenta Women Network, Magenta Pride oraz Pokolenie T zrzeszają już prawie 200 osób. w tej chwili powstają dwie nowe sieci – Pracujących Rodziców oraz Neuroróżnorodność w #MagentaTeam. Sieci pracownicze dają możliwość wymiany doświadczeń oraz wdrażania inicjatyw odpowiadających jeszcze #bardziej na potrzeby pracowników. W maju 2024 ogłosiliśmy nową strategię DE&I „Connected as One”.

KULTURA ORGANIZACYJNA

We wrześniu 2023 zorganizowaliśmy Tydzień Magentowych Wartości. Podczas tego wydarzenia przybliżyliśmy całemu #MagentaTeam nasze wartości, które kształtują naszą kulturę organizacyjną. Zrobiliśmy to w bardzo angażujący i atrakcyjny sposób poprzez konkurs match-matking dla całej firmy, dzień rozwoju, panel dyskusyjny o DE&I, konkursy zespołowe, konkursy indywidualne, pyszne atrakcje w biurach. Każda z atrakcji wzmacniała inną wartość naszej firmy.

KONKURSY

W ubiegłym roku prowadziliśmy ponad 30 konkursów dla naszych pracowników, a w tym:

  • Magenta Race – Program motywacyjny dla Konsultantów i Kierowników B2C Frontline, który zastąpił rozproszone programy w poszczególnych Departamentach. Program opiera się na realizacji celów (KPI) i nagradza uczestników według rankingu realizacji w trzech etapach (rocznym, kwartalnym i miesięcznym). Zwieńczeniem programu jest nagrodzenie laureatów etapu rocznego na uroczystej Gali.W 2023 nagrodzonych zostało ponad 1700 osób i wydano ponad 7000 nagród.
  • Diamenty Magenty – konkurs na inicjatywę roku, gdzie docenione zostają najbardzeij innowacyjne i wartościowe inicjatywy. W tym konkursie niezwykle ważna jest kooperacja cross-biznesowa. W puli nagród cor oku ponad 300 tyś. złotych.

ROZWÓJ

Jako pracodawca stawiamy bardzo mocno na rozwój naszych pracowników i pracowniczek. Festiwal Rozwoju jest inicjatywą oddolną, stworzoną z potrzeby pomnażania wewnętrznego potencjału organizacji. Hasło „Dzielenie się wiedzą, pomnaża kompetencje” stało się naszym mottem, i sprawiło, iż do roli trenerów zgłosiło się aż 30 pracowników T-Mobile. Naszą siłą są ludzie i ich „supermoce”. W ramach festiwalu w okresie kwiecień 2023 – marzec 2024 zostało zrealizowanych 165 terminów szkoleń, przeprowadzonych przez 30 trenerów, a łączna ilość uczestników korzystających z warsztatów oraz inspiracji to ponad 1500 osób.

Rozwijamy również program naszego wolontariatu pracowniczego #Radość Pomagania. W ramach konkursu grantowego w 2023 #MagentaTeam zrealizowało aż 18 projektów wolontariackich na rzecz lokalnych społeczności potrzebujących wsparcia. W 2024 zrealizowanych będzie ponad 20 projektów. W ramach kampanii „Niech nas dobra sieć łączy” ponad 3000 pracowników zaangażowało się w działania i pomogło 50 rodzinom ze Szlachetnej Paczki. W 2024 roku połączyliśmy wyjścia integracyjne z niesieniem #RadościPomagania – nasze zespoły podczas integracji mogą zrealizować wolontariat i uzyskać dodatkowy budżet. Wróciliśmy po pandemii do organizacji Dni krwiodawcy i zebraliśmy już prawie 100 litrów krwi w ciągu roku.

BENEFITY I WORK-LIFE BALANCE

Wiemy, jak ważna jest atmosfera w zespole. Dlatego zachęcamy cały #MagentaTeam do wzmacniania relacji podczas wspólnych wyjść integracyjnych finansowanych przez pracodawcę.

Duża część #MagentaTeam pracuje w modelu hybrydowym, który wspiera work-life balance. W naszym biurze na Marynarskiej w Warszawie powstał pokój do pracy z dzieckiem, z którego z euforią korzystają nasi pracujący rodzice. W ramach urodzin lub imienin nasi pracownicy mogą skorzystać z płatnego dnia wolnego by spędzić swój wyjątkowy dzień z rodziną.

Dla naszych pracowników i pracowniczek rozwijamy atrakcyjną ofertę ambasadorską na nasze produkty i usługi.

ZDROWE I BEZPIECZNE ŚRODOWISKO PRACY

Dbając o swoje zdrowie, osiągamy lepsze rezultaty zarówno w sferze zawodowej, jak i prywatnej. Wszyscy o tym dobrze wiemy, ale w codziennym pędzie często napotykamy przeszkody na drodze ku zdrowym nawykom. Ponieważ zdrowie #MagentaTeam jest dla nas niezwykle ważne wspieramy naszych pracowników i pracowniczki w budowaniu zdrowych nawyków w obszarze zdrowia psychicznego, aktywności fizycznej oraz profilaktyki medycznej w ramach programu qZdrowiu.

PROFILAKTYKA

W 2023 i do tej pory w 2024 ponad 1000 naszych pracowników skorzystało z badań krwi w biurze. W 2023 zorganizowaliśmy po raz pierwszy dermatoskopię w biurach z której skorzystało prawie 500 pracowników. W 2023 zorganizowaliśmy ponownie serwisy rowerowe by zachęcić #MagentaTeam do zdrowego i ekologicznego transportu. W 2023 zadbaliśmy również o fanów zimowego szaleństwa organizując serwisy narciarskie w naszych biurach.

Zapewniamy opiekę medyczną dla naszych pracowników o podwyższonym standardzie premium, który umożliwia szybszy dostęp do najpotrzebniejszych usług. W ramach naszych pakietów pracownicy mogą skorzystać z usług psychologa lub psychiatry Dołączyliśmy do programu „Dzień na U” Fundacji Rak’N’Roll i wdrożyliśmy płatny czas wolny dla naszych pracowników na wykonanie badań profilaktycznych.

Kontynuujemy szczepienia na grypę w biurze, w których rocznie bierze udział około 100 osób

W ramach oferty benefitowej pracownicy mogą wykupić dostęp do programu EAP gdzie otrzymają wsparcie psychologiczne, dostęp do trenera oraz dietetyka a także kursów mindfulness i porad finansowych.

EDUKACJA

Regularnie organizujemy webinary i warsztaty budujące kompetencje zdrowotne naszych pracowników, oto kilka zagadnień, które poruszyliśmy:

  • Światowy Dzień Depresji – jak rozpoznać pierwsze objawy i pomóc osobie w potrzebie
  • Profilaktyka chorób nowotworowych we współpracy z Fundacją Rak’N’Roll
  • Warsztaty samobadania z Fundacją Rak’N’Roll dla kobiet i mężczyzn
  • Zdrowe nawyki – jak je budować w sposób zrównoważony
  • Nawyk samotroski – jak zwolnić by potem przyspieszyć
  • Mity treningowe, które psują Twoją relację z ruchem
  • Zdrowie psychiczne – jak odnaleźć się w ciągle zmieniającym świecie

Dołączyliśmy do programu „Dzień na U” Fundacji Rak’N’Roll i wdrożyliśmy płatny czas wolny dla naszych pracowników na wykonanie badań profilaktycznych.

Kontynuujemy szczepienia na grypę w biurze, w których rocznie bierze udział około 100 osób.

WSPARCIE STREFY FIZYCZNEJ

Firma oferuje pracownikom możliwość skorzystania z ofert sportowych 2 dostawców usług sportowych. Każdy pracownik może zamówić interesujący go pakiet na specjalnie przygotowanej platformie kafeteryjnej. Pakiety sportowe mogą być z dofinansowaniem lub pełnopłatne. Otrzymywane comiesięczne dofinansowanie do Rekreacji każdy pracownik może przeznaczyć na pakiety sportowe lub wybrane vouchery do sklepów lub wybranych usługodawców.

W 2024 poszliśmy o krok dalej i zorganizowaliśmy treningi w biurach ze znanym trenerem Danielem QCZAJem. W trakcie treningów pracownicy mieli okazję poznać proste ćwiczenia, które można wykonać w pracy. Dodatkowo, wysłaliśmy jasny sygnał – ruch w pracy jest czymś normalnym i bardzo ważnym.

Każdy z naszych pracowników przechodzi obowiązkowe, cykliczne szkolenia BHP. Nasi pracownicy z niepełnosprawnością mają także zapewnione dodatkowe konsultacje BHP dotyczące ich stanowiska pracy.

NAGRODY I WYRÓŻNIENIA 2023

Spośród wielu nagród, wyróżnień i certyfikatów wymieniliśmy te, które mają bliski związek z inicjatywami wspierającymi #MagentaTeam i tworzenie jak najlepszego, odpowiedzialnego, przyjaznego miejsca pracy. Wszystkie nagrody i certyfikacje: https://firma.t-mobile.pl/o-firmie/nagrody-i-wyroznienia

Najlepszy Pracodawca ‘WPROST’ – 2024
Diversity IN Check – 2021, 2022, 2023, 2024
Friendly Workplace 2021, 2023
Odpowiedzialny Pracodawca – Lider HR – 2024
HR DREAM TEAM – 2024
Employer Branding Excellence Awards – 2022, 2024
Certyfikat „HR Najwyższej Jakości – 2022, 2023
Solidny Pracodawca – 2023
Listek ESG ‘Polityki’ – 2024
Złoty i Zielony Lister CSR – 2022, 2023

INFORMACJE DODATKOWE

REKRUTACJA

W procesie rekrutacji w T-Mobile stawiamy na uczciwość i transparentność. Dokładnie i sprawiedliwie rozważamy każdą kandydaturę, bez wyjątku. Dla nas nie ma znaczenia Twoja rasa, kolor skóry, Twoja orientacja seksualna, tożsamość płciowa, pochodzenie, niepełnosprawność, poglądy, wygląd, czy religia, którą wyznaje kandydat/-ka. Liczą się tylko kompetencje. Gwarantujemy naszym kandydatom/-kom także, iż uczestnicząc w rekrutacjach do #MagentaTeam zawsze otrzymają informację zwrotną!

Etapy procesu rekrutacji: Oferty pracy publikowane są w naszym intranecie (oferty wewnętrzne i zewnętrzne) oraz na naszej stronie karierowej www.magentateam.pl (oferty zewnętrzne). Dodatkowo opisy stanowisk, na których poszukujemy pracowników/-czek umieszczamy na portalach z ogłoszeniami oraz przesyłamy w indywidualnych wiadomościach do kandydatów/-ek znalezionych metodą direct search.

Każdy kandydat aplikuje do naszego systemu rekrutacyjnego wysyłając swoje CV przez formularz zgłoszeniowy. CV otrzymuje zespół rekrutacji, który zapoznaje się z doświadczeniem i analizuje je pod kątem wymagań biznesowych i/lub technicznych na dane stanowisko. Nasz proces rekrutacji jest elastyczny i dopasowany do konkretnego stanowiska, dlatego w naszych ogłoszeniach o pracę znajdują się szczegółowe informacje dot. ilości i formy etapów rekrutacji.

Wybranych kandydatów zapraszamy na spotkania rekrutacyjne – to idealny moment, aby zweryfikować wzajemne oczekiwania i poznać się. Podczas rozmowy zadajemy pytania o doświadczenia, kompetencje i motywacje, ale także opowiadamy więcej o naszej firmie, zespole oraz zadaniach na danym stanowisku. Bardzo ważne jest z kim na co dzień będzie współpracować nowa osoba, dlatego w 80% rekrutacji przyszłego przełożonego/-ą i kolegę / koleżankę z zespołu przedstawiamy już na pierwszym spotkaniu.

Z wybraną osobą kontaktujemy się telefonicznie, aby przedstawić propozycję współpracy i aby opowiedzieć o pre-onboardingu – naszej platformie, dzięki której nowy pracownik/-czka dowie się więcej o firmie oraz o dokumentach, których będziemy potrzebować przed dniem zatrudnienia. Pozostałe osoby biorące udział w rekrutacji otrzymują informacje zwrotną i podziękowanie za udział w rekrutacji.

W T-Mobile bardzo cenimy różnorodność. Dlatego dokładamy wszelkich starań, aby nasz #MagentaTeam składał się z osób w różnym wieku, różnej płci, pełnosprawnych a także osoby z niepełnosprawnością. 11% naszych pracowników stanowią osoby powyżej 50-go roku życia. Wśród naszych pracowników i pracowniczek znajdują się także osoby z pozostałych grup wymienionych w tym pytaniu. W firmie wprowadziliśmy i stosujemy politykę Różnorodności, Równości i Włączenia.

AWANSE

W firmie stawiamy na rekrutację wewnętrzną i w sytuacji wakatu to Pracownicy są naszą pierwszą grupą kandydatów, co sprawia, iż mają możliwości awansów poziomych pomiędzy jednostkami.

Dodatkowo mamy jasną strukturę awansu (ścieżka kariery) w jednostkach, gdzie są powtarzalne stanowiska (sprzedaż, obsługa, reklamacje) – w przypadku kierowników sklepów czy kierowników zespołów w CC ok 90% osób pochodzi z awansu wewnętrznego, więc wspieramy awans pionowy.

Mamy programy sukcesji, gdzie rozwijamy osoby pod kątem ich przyszłych kompetencji – wdrażamy również programy talentowe, gdzie wręcz oczekujemy od osób zawodowego wzrostu

Umożliwiamy w ramach organizacji przekwalifikowanie (career shifter – 3 edycje) i poszerzenie swoich kompetencji (t-shape).

W przypadku Frontline (sklepy i contact center) mamy 3 filary kryteriów podejmowania decyzji o awansach: wyniki sprzedażowe, jakość pracy oraz postawa & zaangażowanie. Przegląd stanowisk odbywa się co 6 miesięcy. W przypadku stanowisk centralnych – kompetencje & doświadczenie & realizowanie zadań oraz postawa & zaangażowanie.


MOTYWACJA PRACOWNIKÓW

W T-Mobile Polska stosujemy szereg rozwiązań motywacyjnych zgodnie z obowiązującym w spółce Regulaminem Wynagradzania i Regulaminem Pracy.

Uprawnione grupy pracowników mają możliwość otrzymania premii miesięcznych, kwartalnych lub rocznych. System premiowy ma na celu wspieranie realizacji celów biznesowych spółki oraz budowanie długoterminowego zaangażowania pracowników. Wypłaty premii uzależnione są od poziomu realizacji indywidualnych celów sprzedażowo-efektywnościowych oraz jakościowych i/lub celów korporacyjnych.

Dodatkowo, menedżerowie mają możliwość docenienia szczególnych osiągnieć, ważnych projektów oraz ponadprzeciętnego zaangażowania pracowników przyznając indywidualne nagrody specjalne (menedżerowie otrzymują dedykowany budżet, który mogą wykorzystać na ten cel w ciągu roku).

Kluczowi pracownicy, zarówno z obszaru sprzedaży, jak i obszarów wsparcia, objęci są programami retencyjnymi.

Pracownicy sprzedaży, oprócz możliwości otrzymania premii wynikających z Regulaminu Wynagradzania, mają możliwość uczestnictwa w licznych konkursach sprzedażowych, w których mają możliwość otrzymania atrakcyjnych nagród rzeczowych.

W przypadku gdy pracownikom powierzana jest realizacja dodatkowych obowiązków, które nie wchodzą w zakres odpowiedzialności określony na danym stanowisku, pracownikom mogą zostać przyznane czasowo dodatki do wynagrodzenia zasadniczego. Dla wybranych grup pracowników spółka oferuje możliwość uczestnictwa w długoterminowych planach motywacyjnych (w tym programach opartych na instrumentach finansowych).

Dodatkowo, Zarząd spółki, z okazji szczególnie istotnych dla firmy wydarzeń może przyznać nagrody pieniężne. Tego typu nagrody zostały wypłacone np. z okazji 25-lecia firmy, aby podziękować pracownikom za szczególne zaangażowanie w okresie pandemii, a także aby docenić zaangażowanie wszystkich pracowników w realizację strategii biznesowej spółki.

Firma oferuje także nagrody z tytułu jubileuszu lat pracy (rzeczowe oraz w postaci dodatkowego urlopu), specjalną ofertę dla pracowników – Ambasador, która umożliwia skorzystanie po preferencyjnych cenach z usług sieci T-Mobile. Każdy z pracowników może także korzystać z telefonu służbowego na terenie kraju oraz za granicą.

T-Mobile oferuje pracownikom pakiety ubezpieczeniowe w programie Twoje życie.
Z wyróżniających nas benefitów – każdy pracownik otrzymuje płatny dzień wolny z tytułu urodzin lub imienin.

W naszej firmie funkcjonuje Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych, który oferuje takie świadczenia jak:

  • Dofinansowanie wypoczynku pracownika Wczasy pod Gruszą
  • Dofinansowanie do działalności kulturalno-oświatowej oraz sportowo-rekreacyjnej
  • Pomoc materialna obejmująca świadczenia okolicznościowe :
    • Pomoc finansowa w związku ze zwiększonymi potrzebami z okazji
    • Świąt Bożego Narodzenia
  • Świadczenia świąteczne dla dzieci Pracowników
  • Pomoc finansowa – Narodziny lub przysposobienie dziecka
  • Pomoc finansowa dla dzieci – dofinansowanie żłobków i przedszkoli
  • Pomoc z tytułu utraty bliskich
  • Pomoc rzeczowo-finansowa – zapomoga z tytułu zdarzeń losowych

Kluczem do sukcesu jest kultura korporacyjna całej Grupy, którą charakteryzuje uczciwość w działaniach, szacunek dla prawa, etyczne postępowanie oraz odpowiedzialność osobista. Zasady etycznego postępowania w relacjach biznesowych oraz w miejscu pracy są podstawą naszego Code of Conduct.

Stale dążymy do ciągłego zwiększania świadomości wśród wszystkich pracowników, w zakresie konieczności postępowania uczciwego i zgodnego z obowiązującymi zasadami. Każdy pracownik oraz współpracownik ma możliwość zadania pytania w przypadku braku pewności, jak powinien postąpić w konkretnym przypadku. W tym celu działa specjalny portal doradczy Compliance Desk, który pomaga znaleźć odpowiedź na pytania dotyczące wytycznych oraz sytuacji, w których pracownik nie jest pewien, jak ma się zachować bądź interpretować wewnętrzne procedury. W przypadkach, gdy podejrzewane jest uchybienie z naszej strony, takie jak na przykład korupcja czy łamanie podstawowych zasad postępowania, T-Mobile Polska udostępnia specjalny portal do zgłaszania incydentów. Każda osoba (z wewnątrz lub z zewnątrz firmy) może skorzystać z tego narzędzia w celu zakomunikowania potencjalnych naruszeń przepisów.

100% pracowników zostało poinformowanych o polityce i procedurach antykorupcyjnych oraz przeszło szkolenia z przeciwdziałania korupcji.

EDUKACJA – Działania skierowane do studentów i absolwentów. kooperacja z uczelniami, ośrodkami naukowymi.

W T-Mobile prowadzimy dwa programy dla młodych:

Program Stażowy Magenta Start – www.magentastart.pl

Jest to program dający studentom/-kom możliwość zdobycia pierwszych doświadczeń zawodowych i rozwinięcia kompetencji. Każdy stażysta/-ka ma indywidualne zadania, które rozwijają jego/jej kompetencje, wsparcie przełożonego/-ą oraz nawigatora/-ki (buddiego), społeczność stażystów/-ek oraz rozwojowe warsztaty. Jest to program elastyczny, stażyści dołączają do nas na umowę zlecenie, dzięki czemu mogą dostosowywać ilość przepracowanych godzin do swoich zajęć na studiach. Umożliwiamy także pracę hybrydową.

Program Magenta Talents Squad – https://mts.magentateam.pl/

Biorąc udział w Programie Talentowym pracownik/-czka staje przed możliwością rozwoju w jednej z indywidualnych ścieżek tematycznych. Poznaje od środka firmę, ma bezpośredni kontakt (mentoringowy lub projektowy) z członkiem zarządu, a o wdrożenie i zdobywanie wiedzy dba dedykowany/-a opiekun/-ka. Biorąc udział w Magenta Talents Squad talent/-ka dołącza na rok do jednego z naszych strategicznych produktów biznesowych, ma cele, szkolenia i mierzony jest jej/jego performance. W tym roku ruszamy już z III edycją programu (mts.magentateam.pl).

AKCJE PROSPOŁECZNE FIRMY

T-Mobile stale rozwija działalność w oparciu o nowoczesne zasady działania, które składają się na odpowiedzialny biznes. Naszą misją jest tworzenie środowiska, w którym nowoczesne technologie służą zrównoważonej przyszłości. Spółka swoje działania opiera na globalnej strategii Grupy Deutsche Telekom oraz lokalnej strategii biznesowej. Od 2022 roku firma aktywnie realizuje i komunikuje inicjatywy z zakresu strategii ESG (Enviromental, Social, Governance), która określa główne kierunki działania. Priorytetami w tym zakresie są:

  • w obszarze środowiskowym (E): działania zmniejszające zużycie energii, ograniczenie śladu węglowego, które ma doprowadzić do pełnej neutralności klimatycznej w 2040 roku oraz inicjatywy mające na celu wspieranie gospodarki obiegu zamkniętego;
  • w obszarze działań społecznych (S): to przede wszystkim działania wspierające walkę z cyfrowym wykluczeniem, szczególnie wśród grupy najmłodszych i najstarszych użytkowników sieci. Dodatkowo, to inicjatywy wspierające obszar DE&I, zarówno wewnętrznie jak i zewnętrznie.
  • w obszarze działań z zakresu ładu korporacyjnego (G): to wszystkie działania, które wspierają etyczne postępowanie zarówno w ramach organizacji, jak i na zewnątrz np. we współpracy z dostawcami, jak i te, które zwiększają transparentność spółki i dotyczą prawidłowego raportowania.

Spółka w roku 2023 kontynuowała swoje działania na rzecz planety, za swój główny cel przez cały czas stawiając zero emisyjność – już do 2025 roku w zakresie emisji pośrednich i bezpośrednich. Za sukces należy uznać fakt, iż już 100% energii zużywanej przez T-Mobile pochodzi ze źródeł odnawialnych. Spółka stale modernizuje swoją flotę samochodową oraz inwestuje w budowę instalacji fotowoltaicznych, ale także poszukuje innowacyjnych rozwiązań. W minionym roku we współpracy z firmą ECS oraz NetWorkS! powstała hybrydowa instalacja, zasilająca stację bazową energią słoneczną oraz wiatrową (dzięki zastosowaniu specjalnych turbin). Stacja bazowa w Brudzowicach to pierwszy tego typu projekt w Polsce. Co więcej, w 2023 roku firma zwodowała bojkę analityczną, która będzie monitorowała stan wody w Odrze – dzięki temu rozwiązaniu wykrywanie ewentualnych zagrożeń będzie możliwe już na wczesnych etapach. Rozwiązania IoT były stosowane także przy monitorowaniu i analizowaniu życia zwierząt będących pod ochroną.

Intensywnie promowane były także proekologiczne zachowania w komunikacji wewnętrznej m.in. poprzez organizację Dnia Ziemi, podczas którego zrealizowano szereg aktywności mających na celu zachęcenie pracowników m.in. do testowania elektrycznych samochodów, korzystania z transportu miejskiego, oddawania starych telefonów i wiele innych.

Bardzo dużą uwagę operator przywiązywał w roku 2023 do obszaru circularity, kontynuując kampanię „Planeta ma znaczenie”, która ma na celu edukację w zakresie prawidłowego recyklingu starych urządzeń i zachęcenie klientów do zwrotu nieużywanych telefonów. W jej ramach T-Mobile współpracował z Fundacją Nasza Ziemia, został partnerem inicjatywy „Podwodne Sprzątanie Świata”, zaangażował się w konkurs dla przedszkoli i szkół, w którym funduje atrakcyjne nagrody najbardziej zaangażowanym placówkom oraz stworzył platformę edukacyjną www.planetamaznaczenie.pl. W ramach inicjatywy świątecznej „Niech Nas dobra sieć łączy” rozpoczęto współpracę ze Szlachetną Paczką, aby jeszcze mocniej zachęcać klientów do oddawania starych telefonów.

Odpowiedzialność cyfrowa to kolejny, niezwykle istotny obszar działalności spółki w obszarze zrównoważonego rozwoju. W 2023 roku T-Mobile rozpoczął nową inicjatywę, skierowaną do przedstawicieli pokolenia Gen Z – „Hejt Out”. Opierając go na współpracy z popularnymi twórcami internetowymi T-Mobile poruszał temat hejtu i samoakceptacji w Internecie. Dodatkowo, Spółka kontynuowała swoje zaangażowanie w pomoc seniorom i zrealizowała kolejną odsłonę inicjatywy „Sieć Pokoleń”, w ramach której przekazała sprzęt komputerowy Stowarzyszeniu Monopol Warszawski, którego podopiecznymi są weterani Powstania Warszawskiego. Dodatkowo, na infolinii operatora dojrzali klienci mogą skorzystać z priorytetowej obsługi wybierając „8 DLA SENIORA”. Inicjatywa ta została doceniona certyfikatem OK SENIOR®. Firma pod koniec roku dołączyła także do Koalicji Cyfrowy Senior, która zrzesza 22 prywatne organizacje, w tym największe izby, związki, federacje czy fundacje specjalizujące się w nowych technologiach i szeroko pojętej cyfryzacji. Jej główny cel zakłada, iż do 2030 roku co najmniej 70% seniorów w Polsce będzie korzystało z Internetu i usług cyfrowych, a 70% firm oferujących usługi i produkty cyfrowe będzie miało dopasowaną dla nich ofertę i komunikację.

Rok 2023 to także kontynuacja projektu „WE LOVE DIVERSITY. Siła różnorodności” i podejmowanie szeregu działań mających zapewnić większą integrację wszystkich pracowników T-Mobile oraz promowanie polityki DE&I (ang. różnorodności, równości i włączenia). Działania te opierają się zarówno na szeregu inicjatyw edukacyjnych takich jak webinary czy e-learning dostępny dla wszystkich pracowników, ale także na zmianach wewnątrz organizacji, jak na przykład wzmocnienie pozycji Koordynatorki ds. Równego Traktowania, jak i na zewnątrz. Organizacja w roku 2023 szczególny nacisk położyła na promowanie inicjatywy grup pracowniczych. To przestrzeń do spotkań i wymiany doświadczeń pomiędzy wszystkimi osobami pracującymi w T-Mobile. W ramach grup zrzeszają się osoby chętne współtworzyć różnorodne środowisko pracy, a każda z grup pracowniczych skupia się na konkretnej społeczności osób i ich potrzeb w miejscu pracy. W 2023 firma zaangażowała się też we wspieranie inicjatyw zewnętrznych, które promowały idee różnorodności:

  • Ring The Bell (wydarzenie organizowane przez UN Global Compact i GPW w Warszawie)
  • Global Mentoring Walk
  • Festiwal Filmowy „All Inclusive Festiwal”
  • Uniwersytet Sukcesu

W 2023 roku ponownie zrealizowano działania w ramach akcji wolontariatu pracowniczego „Radość Pomagania”. Inicjatywa od kilkunastu lat zrzesza wolontariuszy z całej Polski, którzy realizują autorskie projekty wspierające społeczności lokalne.

Ponadto, T-Mobile realizuje szereg działań mających na celu wsparcie organizacji pozarządowych. W 2023 kontynuowano projekt SMS-ów charytatywnych, z których dochód w całości przekazywany jest na cele statutowe szeregu Fundacji i Stowarzyszeń m.in. Fundacji TVN Nie Jesteś Sam, Fundacji AKOGO czy Fundacji Mimo Wszystko. Operator w 2023 roku wspierał szereg fundacji m.in. Szlachetną Paczkę, Mokotowskie Hospicjum św. Krzyża czy Stowarzyszenie Monopol Warszawski.

T-Mobile Polska w 2023 roku opublikował po raz kolejny raport społecznej odpowiedzialności biznesu. Materiał został zaprezentowany w formie online. Wydany przez T-Mobile raport przedstawiał zaangażowanie Spółki w rozwój zrównoważonego biznesu. Raport został opracowany zgodnie ze światowymi wytycznymi Global Reporting Initiative GRI Standards oraz był poddany weryfikacji zewnętrznej przez niezależną firmę audytorską. Raport w wersji elektronicznej dostępny jest na stronie www.raport-t-mobile-polska.pl.

Zobacz też profil
Friendly Workplace T-Mobile

Idź do oryginalnego materiału