Polska firma z globalnym potencjałem. Domator24, właściciel marek Diablo Chairs i Jan Nowak, zwiększa swój udział na rynku niemieckim

9 miesięcy temu

Domator24 jest właścicielem foteli gamingowych oraz ergonomicznych Diablo Chairs. Spółka w ubiegłym roku umocniła swoją pozycję na rynku niemieckim. Ponadto, coraz większą popularnością cieszy się również we Francji czy Włoszech.

Nie jeden gracz zastanawiając się nad wyborem wygodnego fotela na wielogodzinne rozgrywki, wybrał właśnie polski produkt jakim jest Diablo Chairs. Ponadto, Domator24 jest właścicielem Jan Nowak, czyli mebli wykonywanych z metalu. Tylko w ubiegłym roku spółka zrealizowała ponad 194 tys. transakcji. w tej chwili produkty firmy są już dostępne na 11 rynkach europejskich, a główna sprzedaż jest już generowana w Niemczech.

„W minionym roku zrealizowaliśmy niemal 194 tysiące transakcji, co świadczy o rosnącej popularności naszych produktów na skalę międzynarodową. Nasza obecność sięga już 11 różnych rynków w obrębie Europy, z dodatkową anglojęzyczną wersją sklepu, aby dotrzeć do klientów na całym świecie. W 2023 roku Niemcy stały się strategicznym odbiorcą produktów Jan Nowak, stanowiąc ponad 42% udziału w sprzedaży, wyprzedzając tym samym nasz rodzimy rynek” – mówi Tomasz Bryja, CEO Domator24, właściciela marek Diablo Chairs i Jan Nowak.

Jak podkreśla prezes spółki, istotny jest globalny zasięg ich produktów. Do zdobycia pozycji lidera wykorzystywane są takie platformy jak Amazon czy eBay. Dzięki temu Diablo Chairs dociera do klientów z Hiszpanii czy Francji.

Warto przeczytać: Współpracują z technologicznymi startupami z Doliny Krzemowej. Software Mansion przedstawia plany na 2024 rok

Globalny sukces Domator24

Jak już wspomnieliśmy, Domator24 jest właścicielem marki Diablo Chairs, czyli znanych foteli gamingowych. Ponadto, ma również w portfolio markę Jan Nowak, która produkuje meble z metalu. Obydwa produkty cieszą się popularnością, a ostatnie wyniki pokazują, iż podbiły rynek niemiecki. Niemcy stanowią ponad 40% udział w sprzedaży samych mebli z metalu. Jednak ich popularność jest zdecydowanie szersza, gdyż sięga Francji, Hiszpanii czy Włoch.

Obecnie marki należące do Domator24 są dostępne na 11 rynkach w Europie. Aby zwiększać sprzedaż produktów, spółka korzysta z takich platform jak Amazon czy eBay. Tomasz Bryja, prezes spółki podkreśla, iż rok 2023 był rekordowy pod względem sprzedaży. Poziom EBITDA (przyp. red. zysk operacyjny przed odliczeniem odsetek od oprocentowanych zobowiązań, podatków oraz amortyzacji) wzrósł o ponad 220% i przekroczył 20 mln zł.

„To nie tylko liczby, to dowód na skuteczność naszych strategii biznesowych, które przynoszą realne rezultaty. Nasz zespół i podejście do rynku są kluczowymi czynnikami, które wspierają rozwój spółki i sukcesywnie umacniają naszą pozycję w handlu transgranicznym” – dodaje Tomasz Bryja.

W przypadku strategii dotyczącej foteli Diablo Chairs, w ubiegłym roku podjęto współpracę z kilkoma game roomami (przyp. red. pokoje gier). Nie tylko w Polsce, ale również na Słowacji i w Niemczech. W tym roku te kooperacje będą kontynuowane. Firma podejmuje również współprace z influencerami ze świata gier, co zwiększa rozpoznawalność ich produktów.

Plany na 2024 rok

W tym roku spółka planuje wejście na rynek m.in. w Holandii oraz Belgii. w tej chwili realizowane są również prace nad sklepami w Rumunii czy Hiszpanii. Zarówno dla marki Diablo Chairs, jak i Jan Nowak zaplanowano również ekspansję w Stanach Zjednoczonych. Aby osiągnąć te cele spółka zwiększyła zatrudnienie o ponad 50% w porównaniu do 2022 roku.

„W 2024 roku Diablo Chairs ma zamiar wprowadzić 10 premierowych modeli foteli oraz rozwinąć się na duńskim rynku. Spółka Domator24 posiada także ambitny cel przeistoczenia marki Jan Nowak z producenta szaf metalowych w producenta mebli (w tym domowych) z metalu, poszerzając tym samym ofertę o 15 nowych kategorii” – czytamy w komunikacie spółki.

Źródło grafik: Domator24/Facebook

Warto przeczytać: Scanway, spółka z branży kosmicznej i przemysłowej, zamierza zwiększyć liczbę realizowanych projektów

Idź do oryginalnego materiału